| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje? 

Stosowanie zbyt krótkich terminów na złożenie reklamacji jest naruszaniem interesów konsumentów. Postanowienia umowne, które określają zbyt krótkie okresy do zgłoszenia reklamacji należy uznać za rażąco naruszające interes konsumentów i pozostające w sprzeczności z dobrymi obyczajami. Przepisy nie określają jednoznacznie, ile czasu powinien mieć klient na złożenie reklamacji. Wyznaczanie terminu bardzo krótkiego powoduje ryzyko, że konsument byłby w ogóle pozbawiony dochodzenia swoich praw z tytułu nienależytego wykonania umowy.

Po doręczeniu reklamacji do biura podróży powinno on rozpoznać ją w ciągu 30 dni. Po upływie tego terminu domniemywa się, że reklamacja została uwzględniona.

Podstawa prawna:

art. 20 ust. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r., nr 223, poz. 2268 z późn. zm.).

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kaźmierczak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie cywilnego postępowania sądowego i egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »