| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Jak zarezerwować bilet lotniczy

Aktualizacja: 25.07.2012

Bilet lotniczy można zarezerwować na wiele sposobów. Z pomocą przychodzą nam takie środki komunikacji jak Internet czy telefon, możliwa jest również rezerwacja tradycyjna w biurze przewoźnika. W każdym przypadku rezerwacji należy zwrócić uwagę na pewne elementy. »

Taryfy lotnicze

Aktualizacja: 25.07.2012

Ostatnio rezerwowałam bilet lotniczy. W trakcie dokonywania transakcji konsultant linii lotniczych często posługiwał się pojęciem taryfy lotniczej. Co dokładnie oznacza ten zwrot? »

Cena biletu lotniczego

Aktualizacja: 25.07.2012

Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową? »

Czy można zwrócić bilet lotniczy

Aktualizacja: 25.07.2012

W marcu dokonałem rezerwacji biletu lotniczego do Hiszpanii. Lot ma się odbyć w maju, jednak z przyczyn osobistych nie mogę odbyć zaplanowanej podróży i chciałbym zwrócić bilet. Linie lotnicze odmawiają mi zwrotu pieniędzy i powołują się na postanowienia regulaminu. Wiele konkurencyjnych linii lotniczych dopuszcza zwrot biletu przed terminem wylotu. Czy postępowanie przewoźnika, z którym mam umowę jest zgodne z prawem? »

Hotelowa kradzież

Aktualizacja: 13.01.2010

Podczas ostatniego urlopu zdarzyła mi się niemiła sytuacja. Z pokoju hotelowego skradziono mi biżuterię. Do kogo powinnam skierować roszczenie: do biura podróży czy właściciela hotelu? W recepcji zauważyłam tabliczkę z napisem informującym, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione do hotelu. »

"Wakacyjne" umowy

Aktualizacja: 16.03.2011

Na wakacyjny wyjazd czekamy cały rok, dlatego chciałabym, aby wszystko było zgodnie planem. Jakie dokumenty powinien otrzymać klient decydując się na konkretną wycieczkę? »

Co zrobić jeśli zostanie zmieniony termin wycieczki

Aktualizacja: 13.01.2010

Kilka miesięcy temu wykupiłam wycieczkę do Portugali. Wylot planowany był na 2 lutego. Jednak miesiąc przed podróżą otrzymałam informacje z biura podróży, że niestety wycieczka została odwołana. Co mogę takiej sytuacji zrobić. W chwili obecnej nie znajdę już tak korzystnej oferty cenowej. »

Umowa z biurem podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Do wakacji co prawda zostało dużo czasu, jednak ja zastanawiam się nad wyborem wycieczki na przełomie lipca i sierpnia. Pierwszy raz będę korzystała z oferty biura podróży. Wiem, iż decydując się na konkretny wyjazd trzeba podpisać umowę. Boję się, że przeoczę ważne kwestie i wyjeżdżając spotka mnie niemiła niespodzianka. Na co powinnam zwrócić uwagę? »

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy? »

Kontrola usług hotelarskich

Aktualizacja: 13.01.2010

Inspekcja Handlowa po raz kolejny skontrolowała przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie. Oceniano czy usługi te są świadczone w sposób zgodny z prawem oraz czy nie naruszają praw konsumentów. »

Odstąpienie od umowy

Aktualizacja: 13.01.2010

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej. »

Co to jest oferta last minute

Aktualizacja: 16.03.2011

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki? »

Obowiązki informacyjne organizatora turystyki

Aktualizacja: 16.03.2011

Kolorowe foldery, broszury reklamowe kuszą klientów swoją atrakcyjnością i dobrą ceną. Nie można jednak zapomnieć, że wszystkie zwarte w nich informacje muszą być prawdziwe, aby konsument znał warunki umowy przed jej zawarciem. »

Kiedy cena za wycieczkę może zostać podwyższona

Aktualizacja: 13.01.2010

Prawdą jest, że istnieje obowiązek dotrzymywania umów. Dotyczy to również obowiązku  zachowania stałej wysokości ceny. Chodzi o to, że konsument musi wiedzieć przed zawarciem umowy ile ma zapłacić i że jest to stawka, która się nie zmieni. Prawo o usługach turystycznych przewiduje jednak możliwość podwyższenia ceny w kilku przypadkach. »

O czym powinieneś pamiętać będąc na stoku

Aktualizacja: 18.01.2012

Będąc na stoku narciarskim musimy przestrzegać określonych zasad. Nietrzeźwi na stoku mogą narazić się nie tylko na grzywny ale także na olbrzymie pozwy odszkodowawcze. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kopczyńska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »