| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - usługi > Zareklamuj złą usługę

Zareklamuj złą usługę

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują.

  • jeżeli wady są istotne.

Dwie z pierwszych przesłanek istnieją również w przypadku żądania obniżenia ceny. Natomiast jeśli chcemy odstąpić od umowy, to oprócz nich musi jeszcze istnieć wada istotna. To oznacza, że usterki w naszym dziele są na tyle ważne, że trudno jest nam z niego korzystać.

Mariusz oddał rower do punktu specjalistycznego. Chciał naprawić hamulce. Po kilku dniach odebrał rower i okazało się, że hamulce nie działają prawidłowo. Ponownie rower został oddany do naprawy, jednak i tym razem możliwość zahamowania podczas jazdy rowerem nie była możliwa. W tym wypadku Mariusz zdecydował się odstąpić od umowy. Fachowiec nie mógł sobie poradzić z naprawą, a wady były istotne, ponieważ hamulce w ogóle nie działały.

Korzystając z rękojmi za wady dzieła należy zgłosić usterki do wykonawcy w ciągu miesiąca od momentu ich wykrycia. Roszczenia zlecającego wykonanie umowy wygasają po upływie roku, a w przypadku wad budynku po upływie 3 lat, licząc od momentu wydania dzieła konsumentowi.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna ASiW

Obsługa prawna i wsparcie przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »