| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument w sieci

Jak zwrócić towar kupiony na aukcji? - dyskusja z forum

Aktualizacja: 14.05.2014

Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej? »

Jak skutecznie zwrócić towar kupiony przez Internet?

Aktualizacja: 24.06.2014

Zakupy przez Internet cieszą się niemalejąca popularnością. Jedną z niewątpliwych zalet zakupów internetowych jest możliwość dokonania zwrotu towaru. Po wejściu w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego UE 2011/83/UE możemy mieć na to aż 12 miesięcy. Jakie więc warunki należy spełnić, by skutecznie zwrócić towar zakupiony przez Internet? »

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku

Aktualizacja: 07.08.2014

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku to efekt implementacji nowej dyrektywy unijnej. Zmiany polskich przepisów będą dotyczyły handlu (sprzedaży towarów i usług) w Internecie. Nowa ustawa ma bowiem wejść w życie w grudniu 2014 roku. »

Kto ponosi koszty zwrotu towaru?

Aktualizacja: 14.05.2014

Zwrot towaru zakupionego w sieci (przez Internet) jest możliwy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na zwrot towaru mamy 10 dni od daty jego otrzymania. Kto w takiej sytuacji ponosi koszty zwrotu towaru? »

O czym należy pamiętać robiąc zakupy przez Internet?

Aktualizacja: 14.05.2014

Konsumenci, którzy decydują się na dokonanie zakupów przez Internet, mają więcej praz niż w przypadku zakupów tradycyjnych. O czym powinni pamiętać robiąc zakupy przez Internet, jakich zasad przestrzegać i na co uważać? »

KNF ostrzega przed ryzykiem związanym z zakupami przez Internet

Aktualizacja: 14.05.2014

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wydał ostrzeżenie przed dopuszczaniem pośredników do rachunku bankowego w płatnościach internetowych, z którym mamy do czynienia wielokrotnie, choćby płacąc za zakupy w Internecie. UKNF zwraca uwagę przede wszystkim na ryzyko związane z podawaniem danych umożliwiających logowanie do rachunku bankowego, zlecanie przelewów oraz pobieranie historii rachunku podmiotom innym niż bank, w którym prowadzony jest dany rachunek. »

Znaki zaufania przydatne w e-zakupach

Aktualizacja: 20.10.2014

Według raportu Europejskich Centrów Konsumenckich certyfikaty zamieszczone na stronach sklepów internetowych zwiększają zaufanie konsumentów. ECC-Net sprawdziło 54 systemy znaków zaufania w UE. »

Porady dla e – konsumenta przed świętami

Aktualizacja: 10.12.2013

W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż on-line, bowiem klienci poszukują alternatywy dla zatłoczonych centrów handlowych. Często nie są świadomi swoich praw i boją się podejmować zakupów przez Internet w sklepach internetowych zarejestrowanych w innych państwach. »

Konsumenci dyskryminowani przez e-przedsiębiorców

Aktualizacja: 10.12.2013

Jak wskazuje raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich europejscy konsumenci są dyskryminowani w sieci. Czy kiedykolwiek miałeś problem z zakupem usługi bądź produktu ze względu na miejsce Twojego zamieszkania? Czy zagraniczny e-przedsiębiorca odmówił Ci kiedyś dostarczenia towaru? »

Profilowanie i śledzenie w Internecie

Aktualizacja: 26.09.2013

Profilowanie, śledzenie w sieci (ang. web tracking), edukacja cyfrowa oraz jawność praktyk w zakresie ochrony danych osobowych to najważniejsze tematy rezolucji przyjętych przez rzeczników ochrony danych osobowych podczas 35. Międzynarodowej Konferencji Rzeczników Ochrony Danych i Prywatności. »

Prywatność w aplikacjach mobilnych - opinia rzeczników ochrony danych osobowych

Aktualizacja: 26.09.2013

Użytkownicy aplikacji mobilnych muszą mieć kontrolę nad swoimi danymi. Powinni mieć możliwość decydowania o tym, jakie informacje chcą ujawniać, komu i w jakich celach. Takiego zdania są rzecznicy ochrony danych osobowych i prywatności. »

Zakupy internetowe - rękojmia

Aktualizacja: 23.09.2013

Czy podczas zakupów internetowych sprzedawcy powinni udzielać rękojmi? Okazuje się, że tak. Ponadto praw konsumenta podczas zakupów on-line jest znacznie więcej. »

Pozew zbiorowy przeciwko Allegro

Aktualizacja: 15.04.2013

Powodzenie ewentualnego pozwu zbiorowego przeciwko Allegro.pl może zależeć od tego, czy grupa, która się ewentualnie wykształci wśród niezadowolonej rzeszy użytkowników, będzie umiała rzeczowo uargumentować fakt poniesienia straty, jej wysokość, a także powiązanie z tym wszystkim serwisu Allegro.pl. Wbrew pozorom, może to nie być takie łatwe. »

Pliki cookies - co powinniśmy o nich wiedzieć?

Aktualizacja: 26.03.2013

Pliki cookies (ciasteczka) dotychczas mogły być przetwarzane do czasu, kiedy użytkownik wyrazi sprzeciw. Obecnie właściciel strony internetowej zobowiązany jest przed przetwarzaniem informacji o użytkowniku do uzyskania jego zgody. Rzecznik prasowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wyjaśnia użytkownikom portalu Wieszjak.pl czym są ciasteczka i co oznacza w praktyce akceptacja polityki prywatności. »

Konto w portalu internetowym - nasze prawa

Aktualizacja: 25.03.2013

Niezależnie, czy chcemy dołączyć do serwisu randkowego, rozpocząć kurs językowy, czy dokonać zakupu w e-sklepie, musimy najpierw przejść przez proces rejestracji. Pamiętajmy, że jesteśmy związani postanowieniami regulaminu tylko wtedy, gdy został on nam przedstawiony i zapoznaliśmy się z nim przed zawarciem umowy (przed procesem rejestracji). »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Fabryka Motywacji

Szkolenia, rekrutacja, coaching i mentoring, doradztwo HR, doradztwo biznesowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK