| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Zwrot rozpakowanego towaru

Zwrot rozpakowanego towaru

Kupiłeś coś przez internet ale chciałbyś to zwrócić? Każdy konsument ma prawo dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet w ciągu 10 dni. W pewnych sytuacjach taki zwrot nie będzie jednak możliwy.

Kiedy nie można odstąpić

Nie we wszystkich jednak przypadkach prawo do będzie przysługiwało. Art. 10 ust. 3 ustawy o ochronie niektóry praw konsumenta stanowi, iż jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w wypadkach:

• świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu do odstąpienia (termin odstąpienia od umowy o świadczenie usług liczy się od dnia jej zawarcia);
• dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania;
• umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym;
• świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
• świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
• dostarczania prasy;
• usług w zakresie gier hazardowych

Zobacz: Jak bezpiecznie kupować przez internet?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Gargas

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »