| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie

Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie

Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje?

Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn. Wykonuje się to poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w terminie 10 dni od zawarcia umowy. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.

W tej sprawie istotne jest czy odstąpienie od umowy było skuteczne. Należy uznać, że tak. Konsumenci zwrócili nabytą rzecz w odpowiednim terminie. Fakt niedołączenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest kwestią poboczną. Spakowanie i wysłanie przedmiotu sprzedaży jest wystarczającym przejawem woli konsumentów. Forma pisemna jest bowiem zastrzeżona tylko dla celów dowodowych. Dowodem może być potwierdzenie nadania przesyłki, z której będzie wynikać termin, kiedy została wysłana.

Podstawa prawna:

art. 2, art. 3 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Michał Cyran

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »