| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Największe zagrożenia w sieci

Największe zagrożenia w sieci

Internet to narzędzie dające ogromne możliwości, również w zakresie nabywania towarów. Jednak specyficzny charakter e-zakupów stwarza wiele niebezpieczeństw. Wirtualna przestrzeń i brak bezpośredniego kontaktu daje pole do działania różnego rodzaju cyberprzestępcom oraz nierzetelnym sprzedawcom. Na co uważać i jak się chronić?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo wprowadzanych przez nas do sieci danych takich jak adres e-mail czy poufne informacje dotyczące kart kredytowych lub konta. O ile przechwycenie bez naszej zgody adresu mailowego naraża nas najczęściej na otrzymywanie niechcianych wiadomości tzw. spam, o tyle wejście przez przestępców w posiadanie danych dotyczących karty kredytowej może mieć dużo poważniejsze konsekwencje. Nie ma niezawodnych środków ochrony przed działalnością przestępczą w internecie, są jednak sposoby, które pozwalają ograniczyć ryzyko w znacznym stopniu.

Zawsze korzystaj z zaufanego komputera posiadającego aktualne zabezpieczenia takie jak program antywirusowy oraz zapora firewall. Unikaj logowania się na koncie bankowym oraz podawania danych o karcie w kawiarenkach internetowych i temu podobnych miejscach.

Zakupów dokonuj w sprawdzonych wcześniej sklepach. Jasno określone informacje o sprzedawcy, możliwość różnego kontaktowania się ze sprzedawcą, czytelny regulamin i opisy sprzedawanych produktów i w końcu dużo pozytywnych opinii innych internatów o sklepie wskazują na rzetelność sprzedawcy. Sprawdzenie tych informacji przed zakupem pozwala często uniknąć problemów z dostawą, reklamacją czy zwrotem towaru.

Zanim dokonasz płatności przeczytaj regulamin sklepu i dowiedz się jakiego rodzaju zabezpieczenia transakcji stosuje. Sprawdź, czy podmiot obsługujący płatności posiada status agenta rozliczeniowego (np. paypal, ecard, polcard).

Nigdy nie odpowiadaj na maile, w których proszony jesteś o podanie numer PIN lub hasła do konta bankowego, bez względu na to, kto jest nadawcą. Sytuację tego rodzaju niezwłocznie zgłoś w swoim banku.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marzec Małgorzata

Specjalista ds. HR i PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »