| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument w sieci

Co zrobić, żeby zakupy w sieci były bezpieczniejsze

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupy w sklepach internetowych są wygodne, szybkie i przyjemne. Sprzedawcy kuszą niższą ceną, dostępnością przez 24 godziny na dobę oraz dużym wyborem. Jednak kupowanie w sieci wiąże się również z pewnymi zagrożeniami. »

Największe zagrożenia w sieci

Aktualizacja: 18.10.2011

Internet to narzędzie dające ogromne możliwości, również w zakresie nabywania towarów. Jednak specyficzny charakter e-zakupów stwarza wiele niebezpieczeństw. Wirtualna przestrzeń i brak bezpośredniego kontaktu daje pole do działania różnego rodzaju cyberprzestępcom oraz nierzetelnym sprzedawcom. Na co uważać i jak się chronić? »

Obowiązki informacyjne przy sprzedaży wysyłkowej

Aktualizacja: 18.10.2011

Interesuje mnie zakup pewnych towarów od firmy wysyłkowej. Najpierw chciałabym się jednak upewnić, jakie informacje muszą mi być przekazane przez sprzedawcę. Nadmieniam, że ja mam do dyspozycji tylko formularz publikowany w czasopiśmie? Co powinno być w nim zawarte? »

Umowy dotyczące usług finansowych

Aktualizacja: 18.10.2011

W sieci oprócz dokonywania zakupów istnieje również możliwość zawierania umów bardziej skomplikowanych. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę z bankiem, towarzystwem ubezpieczeniowym czy inną instytucją finansową możemy tego dokonać nie wychodząc z domu.  »

Czy trzeba płacić za niezamówioną przesyłkę

Aktualizacja: 18.10.2011

Co zrobić, jeśli otrzymasz przesyłkę, której nie zamawiałeś?  Czy trzeba za nią zapłacić, odesłać czy zostawić w domu? Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy. »

Czy produkty żywnościowe można zwrócić do sklepu internetowego

Aktualizacja: 18.10.2011

Ostatnio wiele mówi się na temat zakupów przez Internet i możliwości odstąpienia od takiej umowy. Jednak czy możemy zwrócić produkty żywnościowe zakupione w ten właśnie sposób? A może obowiązują inne zasady przy tego rodzaju zakupach? »

Moment otrzymania oświadczenia o odstąpieniu

Aktualizacja: 18.10.2011

Zamówiłem przez Internet część do komputera. Po otrzymaniu jej zauważyłem, że niestety się pomyliłem i zakupiłem nie ten model co potrzeba. Dwa dni później wysłałem do sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z towarem. Po 2 tygodniach otrzymałem informacje, że sprzedawca nie uznał odstąpienia ponieważ pismo otrzymał 12 dnia od momentu dotracenia produktu do klienta. Czy taka odpowiedź jest słuszna? »

Kto płaci za zwrot towaru

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupiłem ostatnio w sklepie internetowym prezent. W między czasie dowiedziałem się, że osobie obdarowanej nie podobają się rzeczy tego typu. W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy. Na szczęście termin jeszcze nie minął. Jednak pojawił się pewien problem. Kto ma zapłacić za tę przesyłkę: ja czy sprzedawca? »

Czy można zwrócić zakupiony w internecie program komputerowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem program komputerowy w sklepie internetowym. Nie zastanawiałem się zbyt długo nad wyborem ponieważ byłem przekonany, że mogę go oddać ciągu 10 dni. Kiedy odebrałem przesyłkę i sprawdziłem program okazało się, że nie jest to dokładnie czego oczekiwałem. Zwróciłem przesyłkę, ale sprzedawca nie chce jej odebrać. Twierdzi, że w przypadku programów komputerowych prawo do odstąpienia nie przysługuje. Czy to prawda? »

Od kiedy liczy się termin do odstąpienia od umowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupiłam wózek dziecięcy w sklepie internetowym. Niestety po dokładnym go obejrzeniu stwierdziłam, że mi nie odpowiada i chcę go zwrócić. Sprzedawca nie chce mi go przyjąć ponieważ twierdzi, że minął termin 10 dni od momentu złożenia zamówienia. »

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację? »

Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje? »

Rezygnacja z zakupu internetowego

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy? »

Zwrot towaru zakupionego na licytacji

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje? »

Rezygnacja z usług finansowych zawartych w internecie

Aktualizacja: 18.10.2011

Tak samo jak w przypadku zwykłych zakupów w internecie, z umowy dotyczącej usług finansowych można zrezygnować. Konsument ma na to 14 dni. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

Ekspert w zakresie nieruchomości, własności intelektualnej, podatków oraz praw przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK