| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Prezenty z Internetu – termin dostarczenia

Prezenty z Internetu – termin dostarczenia

Sprzedawca powinien – zgodnie z regulacjami ustawy ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – dostarczyć prezent zakupiony w sklepie internetowym w terminie 30 dni od złożenia oświadczenia woli o zawarciu transakcji.

Zakup towaru (prezentu świątecznego) w sklepie internetowym to umowa zawierana na odległość, bo nie ma jednoczesnej obecności obu stron. Dlatego umowa taka podlega regulacjom ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Zobacz również: Zwrot nietrafionego prezentu

Jaki termin ma sprzedawca na dostarczenie towaru zakupionego w sklepie internetowym?

Art. 12 ust. 1 tej ustawy przewiduje, że przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość (czyli w praktyce dostarczyć towar albo zrealizować usługę bądź przynajmniej rozpocząć jej świadczenie) w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu transakcji. Art. 12 ustawy zastrzega, że powyższe zasady obowiązują „jeżeli strony nie umówiły się inaczej”.

Wskazany ustawowo termin jest maksymalnym. Zazwyczaj sprzedawcy internetowi dostarczają prezenty znacznie szybciej, o czym informują na swoich stronach internetowych. Warto zapoznać się z zamieszczonymi tam informacjami, by uniknąć opóźnienia w dostarczeniu świątecznego prezentu.

Brak dostarczenia prezentu w terminie

Gdyby natomiast się okazało, że przedsiębiorca nie jest w stanie spełnić świadczenia (bo towar jest niedostępny), to ma obowiązek niezwłocznie – najpóźniej w ciągu 30 dni od zawarcia umowy – powiadomić o tym konsumenta i zwrócić mu otrzymane pieniądze.

W tym przypadku ustawa nie zastrzega, że wymóg ten obowiązuje jedynie, gdy strony nie umówią się inaczej, co oznacza, że sprzedawca może np. we wzorcu umowy albo w regulaminie świadczenia usług zawrzeć rozwiązania korzystniejsze dla konsumenta.

Źródło: www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

Polecamy serwis: Konsument w Święta

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marek Pasiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »