| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą

Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą

Zakupiłam buty w sklepie internetowym. Gdy zostały dostarczone do mojego domu i dokładnie je obejrzałam oraz przymierzyłam, to przestały mi się podobać. Czy mogę je zwrócić? 

Konsument może od umowy odstąpić w ciągu 10 dni od dnia, w którym otrzymał zamówione buty. Powinien wówczas, przed upływem 10 dni, złożyć oświadczenie na piśmie o odstąpieniu od umowy. Nie musi przy tym podawać przyczyny rezygnacji, ani wykazywać, że towar jest wadliwy. Przedsiębiorca nie może od niego żądać zapłaty odstępnego.

Towar należy zwrócić w takim stanie, w jakim został dostarczony konsumentowi. Jedyne koszty, jakie konsument ponosi, to koszty związane z odesłaniem towaru, czyli opłata za paczkę.

Jeśli kupujący dokonał jakiejkolwiek przedpłaty, to wówczas sprzedawca powinien zwrócić mu pieniądze razem z odsetkami od dnia tej przedpłaty.

Podstawa prawna:

art. 7 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

e-agropodatki.pl

Pierwszy w Polsce podatkowy serwis informacyjny dla rolników indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »