| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w Święta > Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.

Kiedy dajemy bliskim prezent, raczej nie chcemy dawać również paragonu za jego zakup. A przecież jest on niezbędny do złożenia reklamacji w sklepie. Co więc zrobić? Najlepiej samemu zachować paragon i powiedzieć obdarowanemu, że w razie gdyby z prezentem było coś nie tak, paragon czeka.

Paragon jest dowodem zakupu, dlatego sprzedawca poprosi nas o niego, kiedy będziemy składać reklamację. Ale nie każdy wie (nawet nie każdy sprzedawca!), że nie tylko paragon jest dowodem zakupu. Do reklamacji wystarczy też wyciąg bankowy, na którym widnieje transakcja dokonanego przez nas zakupu kartą kredytową lub płatniczą.

Zobacz: Reklamacja bez paragonu

Co zrobić, jeśli sweter, który znalazłeś pod choinką jest w złym rozmiarze. Chcesz go wymienić na właściwy rozmiar, ale wiesz, że został kupiony w poznańskiej filii sklepu, której sieć jest też w twoim mieście. Czy da się wymienić go w Warszawie czy musisz jechać specjalnie do Poznania? Ponieważ prawo nie zobowiązuje sprzedawcy do wymiany swetra, jeżeli jest on w niewłaściwym rozmiarze, to, gdzie będziesz go mógł wymienić, i czy w ogóle wymiana będzie możliwa, zależy tylko od polityki sieci sklepów. Na pewno zawsze warto spróbować wymienić sweter w Warszawie. Jest duże prawdopodobieństwo, że będzie to możliwe i prostsze niż wydawało się na początku.

Zobacz: Zwrot towaru - jak i kiedy?

W nieco lepszej sytuacji są konsumenci, którzy kupili prezent przez internet. Oni mają aż 10 dni na zwrot towaru, niezależnie od tego, czy ma jakąkolwiek wadę czy nie. Mogą go odesłać, nawet nie podając przyczyn zwrotu. Pamiętaj jednak, że za przesyłkę ze zwrotem płacisz ty, a nie sklep.

A ile czasu na zwrot nietrafionego, lecz w pełni wartościowego prezentu, mają obdarowani, których upominek był kupiony w tradycyjnym sklepie? Tutaj nie ma reguły. Terminy takich zwrotów sklepy ustalają same. W każdym razie dobrze jest to zrobić możliwie jak najszybciej.

Więcej na: www.Pro-Test.pl

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Paszkowski

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »