| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w Święta > Reklamacje i zwroty prezentów

Reklamacje i zwroty prezentów

Czym się różni reklamacja od zwrotu towaru? Poznaj swoje prawa i wynikające z nich możliwości przed zakupem świątecznych prezentów.

Reklamacji możemy dokonać w ciągu 2 lat od dnia nabycia produktu.

Jako niezadowoleni klienci możemy żądać od nieuczciwego sprzedawcy obniżenia ceny, naprawy towaru, wymiany na nowy a nawet zwrotu całości kwoty.

Jeżeli żądania naprawy lub wymiany są bezskuteczne, albo nie są one zrealizowane w odpowiednim czasie lub narażają kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się odstąpienia od umowy albo obniżenia ceny.

Żeby skorzystać z reklamacji trzeba przedstawić swoje roszczenia przed upływem 2 miesięcy od ustalenia wady zakupionego towaru. Jeżeli w ciągu 14 dni, liczonych od dnia następnego, sprzedawca nie odpowie na nasze roszczenia oznacza że reklamacja została przyjęta.

Polecamy serwis: Konsument w Święta

Jednak mimo możliwości zwrotów i reklamacji warto najpierw przemyśleć zakupy, żeby uniknąć stracenia czasu i niepotrzebnych nerwów.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny (tekst jedn. Dz.U. z 2012 r. poz. 1225).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »