| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Wadliwy telewizor zakupiony w Irlandii

Wadliwy telewizor zakupiony w Irlandii

Wielu z nas korzystając z dobrodziejstw dzisiejszych czasów wybiera się na zakupy do sąsiednich krajów, m.in. do Irlandii. Co zrobić jeśli nasz wymarzony telewizor zaczął się psuć? Czy korzystniej jest zareklamować produkt z tytułu gwarancji czy ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy?

Powyższą kwestię najlepiej jest sprawdzić na przykładzi.

Przykład:

 

Zakupiłem telewizor LCD w Irlandii. Na karcie gwarancyjnej widniał termin gwarancji na okres 12 miesięcy. Sprzedawca jednak poinformował mnie, iż według prawa Unii Europejskiej gwarancja na takie towary wynosi 24 miesiące. Teraz, kiedy sprzęt uległ awarii, sklep odmawia przyjęcia reklamacji zasłaniając się terminem 12 – miesięcznym. Proszę o poradę.

 

Gwarancja jest jedną z podstaw dochodzenia roszczeń, ma ona jednak charakter oświadczenia dobrowolnego, co oznacza, iż gwarant sam decyduje o treści gwarancji. Jeśli więc gwarant określił czas ważności gwarancji na rok, to okres ten nie może ulec wydłużeniu z powodu jakichkolwiek innych przepisów.

 

Przepisy europejskie mówią o dwuletniej odpowiedzialności za sprzedany towar, odnoszą się one jednak jedynie do odpowiedzialności sprzedawcy i nie należy ich łączyć z gwarancją. Jeżeli nie minął jeszcze okres 2 lat od zakupu, można zwrócić się do sprzedawcy o naprawę lub wymianę sprzętu na nowy, jednak jedynie w razie zakupu telewizora na użytek własny.

 

 

 

 

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »