| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Odwołanie lotu

Odwołanie lotu

Korzystanie z transportu lotniczego jest dość powszechną formą przemieszczania się. Zazwyczaj planujemy podróż z dużym wyprzedzeniem. Wtedy też kupujemy bilety. Co zrobić jeżeli odwołano nam lot? Czy przysługuje nam odszkodowanie z tego tytułu?

Przykład:

 

W listopadzie ubiegłego roku zamówiłam lot z Belfastu do Gdańska oraz lot powrotny na tej samej trasie. Obie rezerwacje dokonane zostały na miesiąc lipiec bieżącego roku, czyli z 8-miesięcznym wyprzedzeniem. Rezerwacje zostały zaakceptowane i potwierdzone. W połowie marca poinformowano mnie drogą e-mailową, iż loty zostają odwołane. Jednak dopiero  moment otrzymania w maju ponownej, e-mailowej, informacji z potwierdzeniem zamówienia, a także - w miesiąc później - listu o odwołaniu lotu spowodował moją całkowitą dezorientację. Moje pytanie brzmi: czy firma przewozowa miała prawo odwołać lot, jeżeli rezerwacja została przyjęta? Dodam, iż sytuacja była naprawdę wyjątkowa, dlatego też musiałam skorzystać z usług innych linii, które oferowały ten sam przelot, jednak już w dwukrotnie wyższej cenie. Proszę o poradę, co należy zrobić oraz czy należy mi się odszkodowanie.

 

W przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu pasażer ma prawo do zwrotu kosztów biletu lub skorzystania z innego, alternatywnego połączenia z docelowym punktem podróży. Linie lotnicze mają prawo odwołać lot, muszą jednak odpowiednio wcześniej powiadomić o tym pasażera oraz ponieść związane z tym konsekwencje finansowe (zwrócić cenę biletu lub zaproponować lot alternatywny). W myśl prawa UE zatem, powinna Pani zostać poinformowana o zmianach co najmniej 2 tygodnie przed planowanym czasem odlotu . Zatem gdyby zawiadomienie o zaistniałej sytuacji okazało się zbyt późne, miałaby Pani pełne prawo dochodzić odszkodowania od linii lotniczych. W obecnej sytuacji jednak Pani roszczenia okazują się bezpodstawne.

 

 

 

 

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Nowicki

Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »