| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Rezygnacja z umowy timesharingu

Rezygnacja z umowy timesharingu

Skusiłam się na ofertę jednej z zagranicznych firm. Zawarłem umowę tzw. timesharing. Przez trzy lata w każde wakacje miałam wyjeżdżać do pięknego domku letniskowego w Hiszpanii. Niestety chyba nie przemyślałam do końca sprawy. Czy mogę zrezygnować z tej umowy?

Tak. Umowa o timesharing charakteryzuje się tym, że można od niej odstąpić bez podania przyczyny. Należy to uczynić w terminie 10 dni od doręczenia umowy. Wystarczy wysłać na adres przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu przed upływem tych 10 dni. W przypadku, gdy skorzystamy z prawa do odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą. Jednak możemy być zobowiązani do zwrotu kosztów potrzebnych do zawarcia umowy (jeżeli takie były poniesione przez przedsiębiorcę).

Termin, w jakim rezygnacja z umowy timesharingu jest możliwa może zostać w niektórych przypadkach przedłużony. Zależy to od warunków umowy. Firma, z którą podpisaliśmy umowę powinna zamieścić w niej pewne obowiązkowe zapisy. W przeciwnym razie czas na odstąpienie przedłuża się maksymalnie do 3 miesięcy. Najpierw należy jednak wyjaśnić samą istotę zawierania tego typu umowy. Otóż samo zawarcie umowy poprzedzone jest wręczeniem osobie zainteresowanej pisemnego prospektu. Powinien być on sporządzony w języku państwa, w którym osoba ta ma miejsce zamieszkania lub którego jest obywatelem. Zawiera on wszystkie niezbędne informacje o stronach umowy, przedmiocie umowy, sposobie korzystania z danego budynku lub lokalu, usług dodatkowych. Postanowienia zawarte w prospekcie z reguły są odzwierciedleniem tego co znajduje się w późniejszej umowie. Strony mogą oczywiści negocjować warunki świadczenia usługi. 

Termin na odstąpienie od umowy przedłuża się jeśli nie posiada ona następujących informacji:

  • imienia, nazwiska oraz adresu przedsiębiorcy lub nazwy, siedziby i adresu, numer wpisu do właściwego rejestru przedsiębiorców;
  • jeżeli przedsiębiorca nie jest właścicielem budynku lub pomieszczenia mieszkalnego - imienia, nazwiska i adresu właściciela oraz podstawę prawną dysponowania przez przedsiębiorcę tym budynkiem lub pomieszczeniem mieszkalnym;
  • treści prawa korzystania z budynku lub pomieszczenia mieszkalnego w oznaczonym czasie w każdym roku, wraz ze wskazaniem, czy nabywca może je zamienić lub przenieść uprawnienie do jego wykonywania, oraz zasady zbywania tego prawa i związane z tym koszty, biorąc pod uwagę przepisy prawa państwa, w którym budynek się znajduje;
  • określenie budynku lub pomieszczenia mieszkalnego albo wskazanie sposobu ich oznaczenia spośród nieruchomości, będących w dyspozycji przedsiębiorcy; jeżeli prospekt lub umowa określa budynek lub pomieszczenie mieszkalne - dokładny ich opis i położenie, a w razie określenia sposobu ich oznaczenia - listę budynków lub pomieszczeń mieszkalnych, którymi przedsiębiorca dysponuje;
reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Galt

Prawo, podatki, księgowość

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »