| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Co nowego

Lepsza ochrona konsumentów - 25 grudnia 2014

Aktualizacja: 18.09.2014

Lepsza ochrona konsumentów i ich praw została wprowadzona na gruncie ustawy o prawach konsumenta. Zmiany wchodzą w życie już 25 grudnia 2014 roku. Lepsza ochrona konsumentów będzie polegała m.in. na wydłużeniu terminu zwrotu zakupionego towaru. »

Zmiany w prawie konsumenckim

Aktualizacja: 07.08.2014

Zmiany w prawie konsumenckim nastąpią na mocy wejścia w życia nowej ustawy regulującej prawa konsumenta. Zmiany będą dotyczyły ujednolicenia i doprecyzowania regulacji zarówno w przypadku umów zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz umów zawieranych na odległość np. przez Internet. »

Historia pojazdu i Bezpieczny autobus - nowe e-usługi

Aktualizacja: 25.06.2014

Historia pojazdu i Bezpieczny autobus to dwie nowe e-usługi, wprowadzone na mocy ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym. Historia pojazdu i Bezpieczny autobus pozwalają bezpłatnie sprawdzić informacje o pojazdach oraz autobusach. »

Lepsza ochrona praw konsumentów już pod koniec roku

Aktualizacja: 07.08.2014

Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia, czyli najprawdopodobniej pod koniec roku. Nowe przepisy nałożą dodatkowe obowiązki na przedsiębiorców zapewniając tym samym lepszą ochronę praw konsumentów. »

"Wymienimy sprzęt elektroniczny jak koszulki?" - darmowa wymiana towaru, czyli nowa ustawa o prawach konsumenta

Aktualizacja: 07.08.2014

Nowa ustawa o prawach konsumenta (uchwalona na posiedzeniu sejmu nr 68 dnia 30.05.2014 r., obecnie przekazana Prezydentowi do podpisu) to efekt wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE oraz próba ujednolicenia i doprecyzowania przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, w zakresie obowiązków informacyjnych, jak również przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. »

Zmiany w prawach konsumenta

Aktualizacja: 07.08.2014

W dniu 30 maja 2014 roku Sejm, po rozpatrzeniu poprawek zaproponowanych przez Senat, przyjął ustawę o prawach konsumenta. Zmiany w prawach konsumenta wejdą w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia, czyli w styczniu 2015 roku. Jakie prawa będą przysługiwały konsumentom po zmianach? »

Odstąpienie od umowy – zmiany w 2014 r.

Aktualizacja: 07.08.2014

W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy. »

UOKIK: Niedozwolone postanowienia umowne

Aktualizacja: 11.02.2013

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą stosowania niedozwolonych postanowień umownych i nieuczciwych praktyk rynkowych w treści umów, ulotek i instrukcji handlowych. »

Bezpieczne zakupy w sieci

Aktualizacja: 17.12.2012

Policja apeluje, aby kupując w sieci zachować zdrowy rozsądek i podstawowe środki ostrożności. W przypadku oszustwa powinniśmy niezwłocznie zadzwonić na Policję. »

Pozew zbiorowy za zakupy grupowe

Aktualizacja: 19.11.2012

Klienci jednego ze sklepów internetowych oferujących zniżki nawet do 80 procent szykują pozew zbiorowy. »

Polacy znają swoje prawa podczas zakupów w Europie

Aktualizacja: 19.11.2012

Polski konsument na zakupach w Europie coraz częściej ma świadomość swoich praw. Najwięcej problemów niosą kwestie związane z transportem. »

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

Aktualizacja: 25.10.2012

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji. »

Reklamy informujące o wygranej niezgodne z prawem

Aktualizacja: 22.10.2012

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, iż agresywne praktyki handlowe przedsiębiorstw, stwarzające u konsumenta fałszywe wrażenie, że wygrał on nagrodę, podczas gdy otrzymanie tej nagrody wiąże się z koniecznością poniesienia przez niego określonych kosztów, są zakazane. »

Prawa pasażerów OLT Express Regional

Aktualizacja: 16.10.2012

Urząd Lotnictwa Cywilnego radzi pasażerom w jaki sposób zgłaszać swoje wierzytelności po ogłoszeniu upadłości OLT Express Regional sp. z o.o. »

Czym jest parabank?

Aktualizacja: 24.08.2012

Ponad połowa pytanych osób nie wie czym tak na prawdę jest parabank. Tyle samo osób nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, co się stanie z ich pieniędzmi w sytuacji bankructwa parabanku. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kozak

Redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »