| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Oceń jakość usług pocztowych

Oceń jakość usług pocztowych

Prezes UKE udostępnił ankietę dla konsumentów w celu zebrania opinii na temat pocztowych usług powszechnych.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w oparciu o wiedzę na temat rynku usług pocztowych, potrzeb konsumentów, postulatów zgłaszanych przez operatorów pocztowych, problemów ze stosowaniem przepisów z zakresu rynku pocztowego, aktywnie włączył się w przygotowanie propozycji zmian ustawy Prawo pocztowe.

Cechą charakterystyczną polityki Unii Europejskiej jest próba pogodzenia kontrolowanej liberalizacji rynku usług pocztowych z jednoczesnym zagwarantowaniem społeczeństwu dostępu do pocztowych usług powszechnych świadczonych po przystępnych cenach. Tożsame wartości przyświecają również polskiemu organowi regulacyjnemu, bowiem wizją regulatora w odniesieniu do rynku pocztowego jest stworzenie konkurencyjnego środowiska o niskich barierach wejścia dla przedsiębiorców, dającego klientom dostęp do wysokiej jakości usług, w tym usług powszechnych, w którym mechanizmy rynkowe, a nie faktyczny monopol wpływają na wybór usługodawcy, i który dzięki innowacyjnym rozwiązaniom łączącym tradycyjne usługi z nowymi technologiami, zachowuje dynamikę wzrostu i przyczynia się do rozwoju społecznego kraju. Przy czym priorytetem i podstawową wartością wymagającą szczególnej uwagi ze strony regulatora rynku pocztowego jest ochrona interesów konsumentów obejmująca identyfikację i monitorowanie potrzeb określonych grup społecznych.

Mając na uwadze powyższe znaczącym krokiem na drodze do stworzenia prawidłowo funkcjonującego rynku, który będzie odpowiadał zarówno oczekiwaniom przedsiębiorców jak i konsumentów, będzie zapoznanie się z potrzebami klientów związanymi z powszechnymi usługami pocztowymi.

Dlatego też pojawiła się inicjatywa mającą na celu zbliżenie przepisów do oczekiwań obywateli, tj. przyjmowania przepisów prawa uwzględniających w większym stopniu sprawy obywateli, w oparciu o fakty i z większym rozumieniem potrzeb klientów.

Podkreślając pilność prac i krótki czas zakreślony na opracowanie projektu ustawy Prawo pocztowe (i związanych z nim dokumentów) Prezes UKE zwraca się z prośbą o wypełnienie ankiety zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu w terminie do 30 kwietnia 2009 r. Wyniki ankiety będą niezwykle pomocne przy projektowaniu nowych przepisów dotyczących zakresu powszechnej usługi pocztowej.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Dr n.prawnych Roman Ziembiński

Od ponad 20 lat doradza i asystuje w prowadzeniu postępowań upadłościowych i naprawczych oraz przejmuje tymczasowy zarząd kryzysowy w wielu firmach krajowych i zagranicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »