| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Szybsze przeniesienie numeru

Szybsze przeniesienie numeru

Resort infrastruktury chce usprawnić i przyspieszyć procedury przeniesienia numeru. Między operatorami komórkowymi okres ten miałby wynosić jeden dzień . W sieciach stacjonarnych okres ma skrócić się do siedmiu dni.

Użytkownicy usług telekomunikacyjnych chcący przenieść swój dotychczasowy numer telefonu do innego operatora mogą czuć się zadowoleni. Zgodnie z przygotowanym przez ministerstwo infrastruktury projektem zmiany rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych procedura ta ma zostać skrócona.

Siedem dni dla telefonów stacjonarnych i jeden dzień dla komórek

Nowe wytyczne wskazują, że czas, jaki jest niezbędny do przeniesienie numeru w sieci stacjonarnej może na życzenie abonenta zostać skrócony do 7 dni Abonenci sieci komórkowych będą czekać jeszcze krócej, bowiem tylko 1 dzień. Taki sam rygor dotyczy usługi przepłaconej, czyli tzw. usługi pre-paid.

Czy przeniesienie numeru zawsze jest możliwe?

Odmowa zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku braku możliwości technicznych, stwierdzona decyzją Prezesa UKE oraz gdy lokalizacja abonenta znajduje się:

  • poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,
  • w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.

Przerwa w świadczeniu usług

W związku ze zmianami technicznymi jakie zachodzą podczas przenoszenia numeru abonenta mogą nastąpić przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Projekt rozporządzenia przewiduje, że nie mogą one być dłuższe niż 24 godziny w przypadku telefonów stacjonarnych. Natomiast użytkownik sieci komórkowej powinien liczyć się z przerwą nie dłuższą niż 3 godziny w porze nocnej pomiędzy godzina 0:00 a 3:00. W obu przypadkach przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych może trwać dłużej tylko jeżeli użytkownik wyraził na to zgodę.

Umowy zawarte na czas określony a przeniesienie numeru

Aby prawo do przeniesienia numeru zostało zrealizowane konsument musi najpierw złożyć w formie pisemnej wniosek o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru do nowego dostawcy usług. Nie ma tutaj rozróżnienia na abonentów, którzy mają zawartą umowę na czas nieokreślony i określony. W obu przypadkach użytkownik składa razem z wnioskiem oświadczenie, że został poinformowany o kosztach związanych z przeniesieniem numeru.

Jednakże w przypadku umów terminowych dotychczasowy operator dodatkowo musi poinformować abonenta o możliwości pobrania przez dotychczasowego dostawce usług opłat z tytułu wcześniejszego rozwiązania dotychczasowej umowy.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Obecnie abonenci mogą przenieść numer do innej sieci w zaledwie 1dzień.
Obecnie abonenci mogą przenieść numer do innej sieci w zaledwie 1dzień.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Kozłowska

Radca prawny, adwokat, specjalista z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »