Wyprzedaże: jakie prawa mają konsumenci?
REKLAMA
REKLAMA
Brak możliwości ograniczenia prawa do reklamacji
Zdarza się, że sprzedawcy odmawiają konsumentom uprawnień związanych z zakupem towaru, powołując się na fakt dokonania zakupu w promocyjnej cenie. Jest to niedozwolona praktyka ograniczająca prawa konsumenta.
REKLAMA
Można reklamować towar zakupiony w promocyjnej cenie, gdy obniżka jest związana z wyprzedażą sezonową lub gdy towar ma wadę, o której nabywca nie został poinformowany.
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
Zasady reklamacji
Towary zakupione na wyprzedaży można reklamować tak jak i inne towary niepromocyjne. Podstawą reklamacji jest ich niezgodność z umową, tzn. gdy są wadliwe lub nie odpowiadają właściwościom, które cechują tego rodzaju towary.
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową tylko, jeśli wada lub brak określonej właściwości towaru były przyczyną obniżki i sprzedawca uprzedził o tym konsumenta. Gdyby sprzedawca telefonu zaznaczył, że cena jest obniżona z powodu wadliwości aparatu, to klient nie miałby prawa składać reklamacji co do tej wady. Jeżeli tego nie zaznaczył, reklamacja przysługuje.
Zobacz: Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy
Nawet jeżeli klient nabył towar po obniżonej cenie i został poinformowany o wadzie będącej przyczyną obniżki, to nadal przysługuje mu uprawnienie do reklamacji w stosunku do innych wad, o których nie wiedział.
Składając reklamację klient musi wykazać inną wadę, niż ta, która spowodowała obniżkę.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat