| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Twoje prawa

Jak długo przechowywać rachunki

Aktualizacja: 03.11.2011

W zeszłym tygodniu otrzymałam od pewnego wydawnictwa wysyłkowego wezwanie do zapłaty. W piśmie firma żąda ode mnie uregulowania płatności za książkę zakupioną przed 5 laty. Pamiętam, że zapłaciłam za książkę jednak nie posiadam już dowodu wpłaty. Jak długo mam obowiązek przechowywać rachunki? »

Jak bronić się przed windykacją nieistniejącego długu

Aktualizacja: 01.09.2011

Obecnie na rynku aktywnie działa wiele firm windykacyjnych. Z ich usług chętnie korzystają przedsiębiorcy, którym nie udaje się skutecznie egzekwować od konsumentów zapłaty. W większości przypadków żądanie spłaty zadłużenia jest uzasadnione. Jednakże zdarzają się sytuacje windykowania nieistniejącego długu. »

Kiedy towar jest niezgodny z umową

Aktualizacja: 03.11.2011

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy. »

Domniemanie zgodności towaru z umową

Aktualizacja: 01.09.2011

Ustalenie czy towar jest zgodny z umową w chwili jego wydania czy nie skutkuje uznanie  reklamacji albo nieuwzględnieniem roszczeń konsumenta. Z punktu widzenia kupującego istotne jest kiedy ta wada się ujawniła. Jeżeli nastąpiło to przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru. »

Odstąpienie od umowy a kredyt konsumencki

Aktualizacja: 01.09.2011

Kupiłem na kredyt sprzęt muzyczny. Niestety pomimo dwóch napraw nadal nie działa prawidłowo. Gdy powiedziałem sprzedawcy, że odstępuję od umowy, ten powiedział, że to mi się nie opłaca, bo będą musiał nadal i tak spłacać kredyt, który został zaciągnięty w celu zakupu sprzętu. »

Jak bezpiecznie kupować na wyprzedażach

Aktualizacja: 01.09.2011

Sezonowe obniżki letnich kolekcji przyciągają do sklepów tłumy. W ferworze zakupów i polowania na okazje warto jednak zachować zdrowy rozsądek. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że aż 43% kupujących podczas wyprzedaży sezonowych nie wie jakie prawa konsumenckie im przysługują. »

Źle wykonane poprawki

Aktualizacja: 01.09.2011

Zamówiłem u stolarza wykonanie zabudowy kuchni. Niestety meble nie zostały wykonane zgodnie z zamówieniem. Uważam, że wady mebli nie dają się usunąć. Wprawdzie stolarz starał się je usunąć, ale moim zdaniem, nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Czy mogę zrezygnować z zamówionych mebli?  »

Kiedy konsument może zostać wpisany do bazy dłużników?

Aktualizacja: 01.09.2011

Do bazy Biura Informacji Gospodarczej mogą zostać wpisani nie tylko dłużnicy, którzy uporczywie unikają płacenia swoich długów. Jest bowiem możliwe, aby do BIG trafiła osoba, która zapomniała zapłacić raty i zlekceważyła otrzymane od wierzyciela wezwanie do zapłaty. »

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

Aktualizacja: 01.09.2011

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy. »

Kupno rzeczy na prezentacji w domu – jakie uprawnienia?

Aktualizacja: 01.09.2011

Kupując rzecz od akwizytora, który zawitał do naszego domu zawieramy tzw. umowę poza lokalem przedsiębiorstwa. To oznacza, że jako kupujący możemy skorzystać ze specjalnych uprawnień. Jakich? »

Kto i kiedy jest konsumentem?

Aktualizacja: 01.09.2011

Głównym celem przepisów regulujących obrót konsumencki jest ochrona i zabezpieczenie interesów konsumenta. Nie zawsze jednak będziemy konsumentem. »

Czy zawsze trzeba iść do serwisu

Aktualizacja: 01.09.2011

Pierwszą myślą jaka pojawia się w przypadku zauważenia, że posiadany przez nas towar jest wadliwy jest: trzeba złożyć reklamacje w serwisie. Ale przecież nie zawsze jesteśmy skazani na gwarancje. Możemy złożyć reklamacje również w sklepie, w którym zakupilismy wadliwy produkt. »

Czy produkt na sklepowej półce musi być oznaczony ceną?

Aktualizacja: 01.09.2011

W sklepie osiedlowym, w którym robię często zakupy, nagminne jest, że przy produktach nie ma wskazanej ceny. O jej wysokości dowiaduję się dopiero przy kasie. Czy to zgodne z prawem? »

Jak reklamować leki w Polsce?

Aktualizacja: 01.09.2011

Niniejsze memorandum poświęcone jest wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce. Wymagania, które muszą spełniać reklamy produktów leczniczych, znacznie różnią się od wymagań reklam innych produktów, z uwagi na przedmiot, którego dotyczą. Jednak znaleźć wśród wielu przepisów prawnych dotyczących reklamy produktu leczniczego, te właściwe i pamiętać o wszystkich warunkach takiej reklamy jest bardzo trudno. »

Czym jest umowa poza lokalem przedsiębiorstwa?

Aktualizacja: 01.09.2011

Zawarłeś umowę sprzedaży w swoim domu z przedstawicielem firmy? W takiej sytuacji zawarłeś umowę poza lokalem przedsiębiorstwa i dzięki temu masz szczególne prawa. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »