| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Twoje prawa

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Aktualizacja: 03.11.2011

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie? »

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Aktualizacja: 02.09.2011

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać? »

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Aktualizacja: 01.09.2011

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać? »

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Aktualizacja: 01.09.2011

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji? »

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Aktualizacja: 01.09.2011

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie? »

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 1

Aktualizacja: 03.11.2011

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. W jakich sytuacjach mamy do czynienia z obrotem konsumenckim? »

Pomocnictwo deliktowe (cz. 1)

Aktualizacja: 22.05.2012

Odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody ponosi nie tylko sprawca. W określonych sytuacjach odpowiada także podmiot, który sprawcę nakłaniał lub był jej pomocny. »

Pomocnictwo deliktowe (cz. 2)

Aktualizacja: 22.05.2012

W określonej sytuacji na równi ze sprawcą będzie odpowiadał również jego pomocnik. Jego zachowanie musi być jednak bezprawne i zawinione. »

Czy wiesz kiedy jesteś konsumentem?

Aktualizacja: 01.09.2011

Bycie konsumentem to przywilej, z którym łączą się spore uprawnienia. W pewnych sytuacjach konsumenci mogą odstąpić od umowy bez powodu, czy doprowadzić do unieważnienia niekorzystnych postanowień umownych. Przekonaj się kiedy może skorzystać z tych uprawnień. »

Wyprzedaże: jakie prawa mają konsumenci?

Aktualizacja: 01.09.2011

Kupiłam telefon na wyprzedaży. Po kilku dniach wyszły na jaw usterki, które uniemożliwiają mi korzystanie z aparatu. Zgłosiłam się do sprzedawcy, ten twierdzi jednak, że zaznaczył przy sprzedaży, iż towar objęty promocją nie podlega reklamacji. »

Co grozi przedsiębiorcy za nierzetelne reklamy?

Aktualizacja: 01.09.2011

Reklamy wprowadzające w błąd mogą stanowić czyn nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwą praktykę rynkową. Za nieuczciwe reklamy przedsiębiorców czeka wysoka kara finansowa. »

Czy konsument musi udowodnić niezgodność towaru z umową

Aktualizacja: 01.09.2011

Zdarzyło ci się złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową i nie została ona uznana, ponieważ minęło 6 miesięcy od momentu zakupu reklamowanej rzeczy? Przekonaj się czy takie postępowanie sprzedawcy jest uzasdnione. »

Jak długo przechowywać rachunki

Aktualizacja: 03.11.2011

W zeszłym tygodniu otrzymałam od pewnego wydawnictwa wysyłkowego wezwanie do zapłaty. W piśmie firma żąda ode mnie uregulowania płatności za książkę zakupioną przed 5 laty. Pamiętam, że zapłaciłam za książkę jednak nie posiadam już dowodu wpłaty. Jak długo mam obowiązek przechowywać rachunki? »

Jak bronić się przed windykacją nieistniejącego długu

Aktualizacja: 01.09.2011

Obecnie na rynku aktywnie działa wiele firm windykacyjnych. Z ich usług chętnie korzystają przedsiębiorcy, którym nie udaje się skutecznie egzekwować od konsumentów zapłaty. W większości przypadków żądanie spłaty zadłużenia jest uzasadnione. Jednakże zdarzają się sytuacje windykowania nieistniejącego długu. »

Kiedy towar jest niezgodny z umową

Aktualizacja: 03.11.2011

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Anna Książek

Ekonomistka, posiada wieloletnie doświadczenie w działach personalnych, obecnie samodzielny specjalista ds. kadr i płac.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK