| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Skrzynka pocztowa pełna reklam

Skrzynka pocztowa pełna reklam

Do naszych skrzynek pocztowych trafia coraz więcej reklam. Wskutek czego niejednokrotnie pilna korespondencja, której oczekujemy, trafia pomiędzy stos reklamowych gazetek. Nawet napis na skrzynce, że nie życzymy sobie reklam niewiele jest w stanie pomóc. Firmy kolportażowe zajmujące się dystrybucją takich ulotek bardzo często nie zwracają uwagi na prośby mieszkańców.

Problem przepełnionych od reklam skrzynek jest dość powszechny. Szczególnie dla mieszkańców dużych miast. Kiedyś nie był jednak aż tak uciążliwy, ponieważ skrzynki pocztowe umieszczone w blokach należały do Poczty Polskiej, a ta nie zezwalała na samowolne umieszczanie reklam bez jej zgody, a co za tym idzie, bez stosownej opłaty. Wówczas jej dystrybucją zajmowali się głównie listonosze lub zainteresowane swoją reklamą podmioty. 

Nowe skrzynki, nowe kłopoty

Wskutek dostosowania naszego porządku prawnego do uregulowań unijnych, nasze skrzynki zostały wymienione na nowe, takie które spełniają wymagania Europejskiego Komitetu Normalizacji. Koszt wymiany starych skrzynek na nowe spoczął na spółdzielniach mieszkaniowych lub wspólnotach. Wraz ze zmianą właściciela skrzynek problemy zaczęły się rozwijać w lawinowym tempie.

Jeśli przestaniemy przez tydzień lub dwa doglądać naszą skrzynkę pocztową, wówczas nagromadzona korespondencja z powodzeniem będzie dość dużym zasobem makulatury. Firmy kolportażowe bez opamiętania faszerują skrzynki ogromną ilością, często zbędnych reklam.

Zobacz również: Czy reklama w ulotce jest ofertą?

Jak uchronić się przed niechcianą korespondencją?

Niestety nie ma uniwersalnej zasady, która godna by była polecenia, tak aby niechciane sterty reklam nie trafiały do naszych skrzynek. Jednym z rozwiązań jest montaż domofonu, który częściowo ogranicza dostęp do klatek i skrzynek pocztowych. Bardzo często sami mieszkańcy podejmują działania, które mają na celu odciążyć przepełnione już skrzynki. Obok skrzynek montują specjalne pojemniki, które mają służyć do gromadzenia reklam. W niektórych miastach ten sposób się sprawdził, ale to zależy zarówno od miasta jak i od firm kolportażowych działających na danym terenie.

Sposób na korespondencję roznoszoną przez listonoszy

Jeżeli bezadresowa korespondencja dostarczana jest do naszych skrzynek przez listonoszy Poczty Polskiej, wówczas możemy ograniczyć napływ takiej korespondencji. Wystarczy w placówce Poczty Polskiej złożyć wniosek o nie umieszczanie druków bezadresowych. Wówczas listonosz nie będzie takiej korespondencji wrzucał do naszej skrzynki.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Macuga

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »