| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Zakupy przez Internet - poradnik

Zakupy przez Internet - poradnik

Internet jest bardzo pomocnym narzędziem w robieniu zakupów. W ten sposób można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Niestety niekiedy robienie zakupów za pośrednictwem Internetu niesie za sobą duże ryzyko. Poradnik pomoże Ci wystrzec się najważniejszych błędów, zwrócić uwagę na najistotniejsze problemy. Wskaże Ci jakie masz prawa i obowiązki.

5. Reklamacje składamy tak jak w zwykłym sklepie

Zarówno rzecz zakupiona w zwykłym sklepie, jak i sklepie internetowym może okazać się wadliwa.

Konsument, który zawarł umowę przez Internet, może korzystać z prawa do złożenia rekla-macji z tytułu niezgodności towaru z umową. Podstawę stanowi tu ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywil-nego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.).

Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową przez 2 lata od momentu jego za-kupu. Reklamację należy składać w terminie do 2 miesięcy od dnia wykrycia niezgodności towaru z umową, a niedotrzymanie tego terminu oznacza utratę uprawnień.

Zobacz serwis: Reklamacje

Konsument dochodząc roszczeń reklamacyjnych ma prawo żądać przede wszystkim nieod-płatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Wybór sposobu zaspokoje-nia roszczenia przyznany został konsumentowi, zatem składając reklamację konsument powi-nien zawsze jednoznacznie określać swoje żądanie.

Pani Hanna zakupiła w sklepie internetowym nową zabawkę dla córki. Po rozpakowaniu jej w domu okazało się, że ma mały defekt. Pani Hanna nie chciała zwrócić zabawki do sklepu, ponieważ córce bardzo się ona spodobała. Dlatego też złożyła reklamację do sprzedawcy i zażądała naprawy. Sprzedawca uznał żądanie i zaproponował, iż w ciągu 7 dni odeśle na-prawiony towar.

W przypadku, gdy naprawa ani wymiana nie są możliwe, albo gdy sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniom konsumenta we właściwym czasie, albo gdy naprawa lub wymiana narażałyby konsumenta na znaczne niedogodności, ma od prawo żądać stosownego obniżenia ceny lub gdy wady są istotne odstąpienia od umowy.

Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do zgłoszonej przez konsumenta reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych. Przekroczenie tego terminu oznacza, iż reklamacja zo-stała uznana za uzasadnioną.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »