| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Nietrafiony prezent

Nietrafiony prezent

Na prezent urodzinowy kupiłem żonie biżuterię. Niestety, nie jestem pewien, czy jej się spodoba. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjęcia z powrotem takiego nietrafionego zakupu lub przynajmniej wymienienia go na inny towar?

Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia z powrotem towaru, który jest w pełni wartościowy. Nie musi również wymieniać zakupionej rzeczy na inną. Ma jedynie obowiązek przyjąć reklamację na towar niezgodny z umową towaru.

Wyjątkiem są niektóre sklepy, które w swoich regulaminach przewidują możliwość zwrotu niewadliwego towaru i wyznaczają w tym celu odpowiedni termin, np. 7 dni od momentu zakupu. Wtedy należy przedstawić paragon, a towar musi posiadać metkę i nie może być używany. W regulaminie mogą być przewidziane też inne konieczne do spełnienia warunki. W takiej sytuacji sprzedawca ma więc, w ustalonym terminie, obowiązek przyjęcia towaru, a klient nie musi tłumaczyć, dlaczego oddaje daną rzecz.

Zobacz również: Zwrot towaru – jak i kiedy?

Jeśli kupujemy towar w sklepie, który nie przewiduje możliwości zwrotów w regulaminie sprzedaży, należy indywidualnie ustalić ze sprzedawcą, czy na taką ewentualność wyraża zgodę. Dobrze jest poprosić o pisemne potwierdzenie - np. informację na odwrocie rachunku do kiedy towar może zostać zwrócony, wraz z podpisem sprzedawcy i pieczątką sklepu.

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Zobacz serwis: Sprzedaż towarów

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Strama

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »