| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > O czym sprzedawca musi poinformować konsumenta przed zawarciem umowy

O czym sprzedawca musi poinformować konsumenta przed zawarciem umowy

Umowy zawierane w internecie mają swoje wady, jak i zalety. Wraz z szybszym i często tańszym dostępem do produktów konsument ma ograniczony dostęp do niezbędnych dla niego informacji, które decydują o tym czy faktycznie nabędzie dany towar.

Informacje

Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy o:

  • imieniu i nazwisku (nazwie);
  • adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany;
  • istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;
  • cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki;
  • zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia;
  • kosztach oraz terminie i sposobie dostawy;
  • prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni;
  • kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;
  • terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący;
  • minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
  • miejscu i sposobie składania reklamacji;
  • prawie wypowiedzenia umowy - dotyczy umów o świadczenie ciągłe lub okresowe.

Wszystkie informacje powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.

Zobacz też: Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Potwierdzenie informacji na piśmie

Najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia, przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie powyższych informacji. Nie dotyczy to jedynie jednorazowych świadczeń, które same są spełniane przy użyciu środków porozumiewania się na odległość i za które rachunek wystawia osoba fizyczna lub prawna, która w ramach swojego przedsiębiorstwa udostępnia co najmniej jeden środek porozumiewania się na odległość, dostępny dla konsumenta i przedsiębiorcy (operator środków porozumiewania się).

Zobacz też: Konsument w sieci

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Łukaszewicz

Ekspert z zakresu zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »