| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Jakiś czas temu zakupiłem jeden produkt w firmie wysyłkowej. Był to zakup jednorazowy. Od tej pory systematycznie otrzymuje foldery reklamowe od tej firmy. Nie chcę mieć z nią nic wspólnego i nie życzę sobie przysyłania na mój adres ulotek i katalogów. Czy można zastrzec, aby dane osobowe nie były w ten sposób wykorzystywane?

Tak

Można nie wyrazić zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych. Należy w tym celu złożyć sprzeciw do administratora danych, którym w tym przypadku jest firma wysyłkowa. Nie jest potrzebne podawanie przyczyny

Przetwarzanie danych po złożeniu sprzeciwu jest niedopuszczalne. Administrator danych może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby w celach objętych sprzeciwem.

Zobacz też: Co może rzecznik konsumentów

Warto jest wspomnieć również o tzw. liście Robinsona. Jest ona prowadzona przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W zbiorze tym znajdują się dane ludzi, którzy nie chcą otrzymywać reklam pod różnymi postaciami.

Podstawa prawna:

art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kietlińska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »