| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Jakiś czas temu zakupiłem jeden produkt w firmie wysyłkowej. Był to zakup jednorazowy. Od tej pory systematycznie otrzymuje foldery reklamowe od tej firmy. Nie chcę mieć z nią nic wspólnego i nie życzę sobie przysyłania na mój adres ulotek i katalogów. Czy można zastrzec, aby dane osobowe nie były w ten sposób wykorzystywane?

Tak

Można nie wyrazić zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych. Należy w tym celu złożyć sprzeciw do administratora danych, którym w tym przypadku jest firma wysyłkowa. Nie jest potrzebne podawanie przyczyny

Przetwarzanie danych po złożeniu sprzeciwu jest niedopuszczalne. Administrator danych może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby w celach objętych sprzeciwem.

Zobacz też: Co może rzecznik konsumentów

Warto jest wspomnieć również o tzw. liście Robinsona. Jest ona prowadzona przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W zbiorze tym znajdują się dane ludzi, którzy nie chcą otrzymywać reklam pod różnymi postaciami.

Podstawa prawna:

art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wykorzystywanie danych osobowych można zastrzec.
Wykorzystywanie danych osobowych można zastrzec.

Praktyki HRM. Najlepsze studia przypadku z polskiego rynku (książka)29.90 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń

Stowarzyszenie polskich producentów materiałów do wykonywania systemów ociepleń ścian zewnętrznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »