| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > (Niekoniecznie) wymarzony koncert

(Niekoniecznie) wymarzony koncert

W ostatniej chwili organizatorzy odwołali koncert? A może nie pojawiła się na nim długo oczekiwana gwiazda? Z analizy przeprowadzonej przez UOKiK wynika, że są to bardzo częste przypadki. Nie można zapominać o tym, że kupując od organizatora imprezy bilet stajemy się stroną umowy, która ma takie same prawa jak nasz kontrahent.

Według ustaleń UOKiK, konsument ma ograniczone możliwości dochodzenia roszczeń w związku z nienależytą realizacją świadczenia. Organizatorzy wskazują, że w związku z odwołaniem koncertu, zmianą wykonawcy - konsumentowi nie należy się rekompensata ani odszkodowanie. Tymczasem konsument może dochodzić ich na drodze sądowej niezależnie od zwrotu pieniędzy bezpośrednio od przedsiębiorcy.

Zabronione postanowienia

UOKiK skontrolował 12 przedsiębiorców, organizujących imprezy masowe. Obecnie wyniki są analizowane w ramach postępowań wyjaśniających w sprawie Agencji INDEPENDA z Katowic, Agencji Artystycznej „GO AHEAD” z Poznania, Live Nation, Good Music Productions oraz Makroconcert Media z Warszawy. W przypadku stwierdzenia, że przedsiębiorcy stosują postanowienia tożsame z umieszczonymi w Rejestrze klauzul niedozwolonych, zostaną wszczęte postępowania właściwe. Ponadto Prezes UOKiK może skierować do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozwy o uznanie kwestionowanych postanowień za niedozwolone.

UOKiK zwraca uwagę, że zgodnie z prawem wzorzec umowny ustalony przez jedną ze stron – w szczególności ogólne warunki umów, regulamin – wiąże drugą stronę, jeżeli został jej doręczony przed zawarciem umowy. Jeśli konsument znajdzie w nich klauzule, które w trakcie realizacji świadczenia mogą naruszać jego interesy, powinien negocjować z przedsiębiorcą ich treść.

Jednocześnie, w przypadku spornej sytuacji z przedsiębiorcą lub wątpliwości związanych z zawarciem umowy konsumenci mogą liczyć na pomoc Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, które udziela porad pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 800 008 w dni powszednie od 9.00 do 17.00. Finansowana przez UOKiK Infolinia Konsumencka działa od 2006 roku. Pomogą również miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Federacja Konsumentów.

Zobacz serwis: Reklamacja

Źródło: UOKiK

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

FAKRO Sp. z o.o

Lider w produkcji i sprzedaży okien dachowych w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »