| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

14 dni na odpowiedź

Wymóg odpowiedzi w w/wym. terminie przewiduje art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z nim w sytuacji bezskutecznego upływu tego terminu przyjmuje się, że reklamacja została uznana za uzasadnioną.

Co to oznacza dla konsumenta?

Sprzedawca nie może już odmówić uznania reklamacji. Jest zatem zobowiązany do jej uwzględnienia i uczynienia zadość żądaniu. Jeżeli tego nie uczyni możliwe będzie odstąpienie od umowy lub zażądanie stosownego obniżenia ceny zgodnie z treścią art. 8 ust. 4.

Znaj swoje prawa

Często jednak zdarza się, że sprzedawcy, którzy nie zmieścili się w wymaganym terminie, starają się zdjąć odpowiedzialność z siebie przedstawiając różne zarzuty, za które odpowiedzialność ma ponosić konsument.

Jan złożył reklamację do sprzedawcy. Po upływie miesiąca została ona bez odpowiedzi. Po telefonie do sprzedawcy, ten stwierdził, że pismo Jana nie można uznać za reklamację, dlatego też nie udzielił na nie odpowiedzi.

Zadaj pytanie: Forum prawników

Kiedy reklamacja jest reklamacją?

W takiej sytuacji warto wiedzieć co nieco o swoich prawa, zanim jeszcze złożymy reklamację. Tutaj właśnie nasuwa się pytanie, jak złożyć reklamację, by rzeczywiście była reklamacją? Podstawowej odpowiedzi udzielą nam przepisy prawa oraz zdrowy rozsądek. Po pierwsze oświadczenie woli, jakim jest reklamacja powinno być zrozumiałe dla adresata. Z jego treści powinno zatem bezwzględnie wynikać, iż jest to reklamacja. Najlepiej zatem użyć tego słowa w naszym oświadczeniu.

Najbezpieczniej przy reklamacji jest korzystać z gotowych wzorców (POBIERZ WZÓR).

Oprócz tego należy również pamiętać o przepisach ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. W treści reklamacji należy również zawrzeć żądanie, jakiego się domagamy. Zgodnie z art. 8 ust. 1 może być to żądanie bezpłatnej naprawy albo bezpłatnej wymiany towaru na wolny od wad.

Zobacz również: Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

ratalnie.com

Ratalnie.com to marka należąca do Lloyd Financial. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na łatwo dostępne pożyczki gotówkowe opierające się na polskim kapitale.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »