| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Reklamacja

Importer także odpowiada za szkody wyrządzone przez produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 17.10.2011

Jeżeli konsument poniesie szkodę wyrządzoną przez produkt, który okazał się niebezpieczny nie musi kierować swoich roszczeń do producenta. W przypadku towarów importowanych o wiele wygodniej będzie zwrócić się z tym do importera. »

Rzecznik konsumentów pomoże w reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w zeszłym roku rzecznicy konsumentów sporządzili ponad 1600 pozwów, do sądów skierowali ponad 870 dochodząc praw poszkodowanych klientów. 557 spraw zakończyło się pozytywnie, ponad 230 jest jeszcze w toku. »

Do kogo po ekspertyzę

Aktualizacja: 17.10.2011

W sporze z przedsiębiorcą dobrze jest posiadać dokumenty potwierdzające nasze argumenty. W tym celu pomocny może okazć się rzeczoznawca. Wydaje on ekspertyzy. »

Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Aktualizacja: 17.10.2011

Pól roku temu kupiłem telefon komórkowy w promocji z przysłowiową złotówkę. Oczywiście pod warunkiem zawarcia umowy na okres 2 lat. Niestety telefon się popsuł. Złożyłam reklamacje w punkcie, w którym podpisywałam umowę, ale otrzymałam odpowiedź, że muszę zgłosić się do producenta telefonu, ponieważ operator nie odpowiada za niego. »

Szkoda wyrządzona przez produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 17.10.2011

Moja babcia zakupiła ostatnio czajnik. Już przy pierwszym użyciu odpadła rączka, w wyniku czego moja babcia doznała licznych poparzeń. Co mogę zrobić aby ustrzec inne osoby przed kupnem tego felernego czajnika? »

O zgodę na przetwarzanie danych reklamującego trzeba się zapytać

Aktualizacja: 17.10.2011

Niektóre firmy w imię usprawniania procedury reklamacyjnej zbierają informacje o swoich klientach, którzy reklamacje złożyli. W ten sposób zbierają ich dane osobowe, co powinno być zarejestrowane u Generalnego Inspektora Danych Osobowych. »

Towar promocyjny też można reklamować

Aktualizacja: 17.10.2011

Często, zwabieni dobrą ceną, zakupujemy towary promocyjne. Jeżeli promocja nie była spowodowana uszkodzeniem produktu, a jedynie sezonową wyprzedażą, to mamy prawo oczekiwać, że zakupiony przez nas produkt będzie sprawny. W przypadku gdyby okazał się niezgodny z umową możemy składana niego reklamacje do sklepu. »

Gdzie szukać pomocy?

Aktualizacja: 17.10.2011

Masz problem ze sprzedawcą? Złożyłeś reklamacje, ale przedsiębiorca jest uparty i jej nie uznaje? Zobacz gdzie możesz szukać pomocy przy rozwiązywaniu sporów. Sprawdź gdzie najbliżej Twojego miejsca zamieszkania znajduje się odpowiednia jednostka. »

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Aktualizacja: 17.10.2011

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem? »

Najczęstsze problemy na rynku energii

Aktualizacja: 17.10.2011

Wadliwe działanie licznika, zawyżone rachunki, zła jakość usług czy nieuzasadnione kary za nieterminowe opłaty. Sprawdź z jakimi innymi problemami na rynku energetycznym najczęściej zmagają  się konsumenci. »

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Aktualizacja: 17.10.2011

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy? »

Rynek telekomunikacyjny

Aktualizacja: 17.10.2011

Czy rynek usług telekomunikacyjnych nadal zdominowany jest przez monopolistę? Czy istnieje konkurencja i czy ma ona wpływ na pozycję konsumentów? Jakie praktyki  stosują przedsiębiorstwa? Przeczytaj i sprawdź. »

Jakie obowiązki ma przedsiębiorstwo energetyczne

Aktualizacja: 17.10.2011

Pod pojęciem usługi dystrybucji energii elektrycznej należy rozumieć transport energii sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczania konsumentom do ich gospodarstw domowych. Podstawą do świadczenia tych usług jest umowa zawierana z przedsiębiorstwem energetycznym. Poprzez taką umowę przedsiębiorstwo energetyczne zobowiązuje się do dostarczenia odbiorcy energii elektrycznej za określoną opłatą. »

Najczęstsze problemy przy korzystaniu z uprawnień gwarancyjnych

Aktualizacja: 17.10.2011

Gdy chcemy złożyć reklamacje z tytułu gwarancji należy pamiętać o tym, że to czego możemy się domagać wynika z dokumentu gwarancyjnego. Przepisy w tym zakresie są bardzo skąpe. To powoduje, że niekiedy uprawnienia konsumenta nie są dla niego korzystne. »

Przemyślane zakupy

Aktualizacja: 17.10.2011

Konsumenci są szczególną grupą klientów, niekiedy nawet bardziej uprzywilejowaną. Przepisy jasno określają ich prawa i obowiązki. Niestety decyzje o zakupie często  podejmowane są przez nich zbyt pochopnie, co powoduje że nie są one trafione. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK