| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Tak, reklamować u sprzedawcy towar niezgodny z umową można zawsze. Niezależnie od tego czy konsument posiada ważną gwarancje czy nie. W udzielonej przez producenta gwarancji powinno znaleźć się stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny, w tym przypadku okna, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

Jeśli kupujący nie może skorzystać z gwarancji, bo gwaranta nie ma, a następca nie jest znany, sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Konsument powinien jednak zachować obowiązujące terminy: zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia czy też zauważenia tej niezgodności oraz zgłosić reklamację nie później niż w ciągu 2 lat od wydania towaru przez sprzedawcę.

Podstawa prawna:

art.13 ust. 4 oraz art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »