| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Kto udziela odpowiedzi na reklamacje

Kto udziela odpowiedzi na reklamacje

Jakiś czas temu kupiłam torebkę ze skóry naturalnej. Po miesiącu użytkowania torebka miała znaczne otarcia, czego nigdy wcześniej nie widziałam na produktach tego typu. Gdy złożyłam reklamacje, właściciel sklepu odpisał mi, że to otarcie jest naturalnym wynikiem użytkowania i nie jest możliwa wymiana. Czy powinnam dostać odpowiedź od producenta na piśmie czy ze sklepu, w którym zakupiłam towar?

Jeżeli reklamacja została złożona do sprzedawcy, to on powinien się do niej ustosunkować. Można byłoby żądać odpowiedzi od producenta towaru, jeżeli złożono by reklamacje z tytułu gwarancji a on byłby gwarantem albo zakupiono by torebkę bezpośrednio od gwaranta. W przeciwnym razie nie jest stroną tej sprawy.

W przypadku natomiast uwidocznienia się wad produktu przed upływem 6 miesięcy od momentu jego zakupu domniemuje się, że towar był niezgodny z umową już w chwili jego wydania. Jeżeli sprzedawca powołuje się na jakąś tezę, np. twierdzi, że zniszczenia torebki są następstwem zwykłego użytkowania, to powinien to w tym wypadku udowodnić. Może w tym celu posłużycie opinią eksperta z tej dziedziny.

Podstawa prawna:

art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Wydawnictwo GASKOR

Profesjonalne publikacje z zakresu prawa i biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »