| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Sprzedaż towarów

Co zrobić, gdy sprzedawca nas oszukał? cz. 1

Aktualizacja: 18.10.2011

Przypadki oszukiwania przy sprzedaży są dość częste. Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca przedstawił nieprawdziwe informacje? Jakimi prawami dysponujemy i na co się powołać? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nas oszukał? cz. 2

Aktualizacja: 18.10.2011

Wprowadzenie konsumenta w błąd stanowi nieuczciwą praktykę rynkową . Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca przedstawił nieprawdziwe informacje? Jakimi prawami dysponujemy i na co się powołać? »

Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Aktualizacja: 18.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jedną z takich przydatnych informacji jest odpowiedź na pytanie, czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie? »

Jakie są obowiązki sprzedawcy?

Aktualizacja: 18.10.2011

W polskim prawie konsument został uprzywilejowany w stosunku do sprzedawcy. Właściciele sklepów powinni pamiętać o dopełnieniu obowiązków, które ciąża na nich w związku ze sprzedażą konsumencką. »

Czy można odstąpić od umowy z akwizytorem?

Aktualizacja: 18.10.2011

Moja babcia została zaproszona na prezentację kołder w siedzibie lokalnej szkoły. Zachęcona przez akwizytora, kupiła kołdrę, która moim zdaniem kosztowała zbyt dużo. Kiedy następnego dnia, za moją namową, babcia próbowała zwrócić towar, akwizytor odmówił przyjęcia zwrotu, powołując się na zastrzeżenie w umowie. Czy jest to zgodne z prawem? »

Jakich dokumentów potrzebuję przy zakupach na raty?

Aktualizacja: 18.10.2011

Zamierzasz kupić jakiś produkt na raty, ale nie za bardzo wiesz, jakie dokumenty powinieneś przygotować? Nie musisz się już zamartwiać, postaramy się udzielić ci wszystkich najważniejszych informacji. »

Czy z małymi dochodami mam szansę na zakupy na raty?

Aktualizacja: 18.10.2011

Marzysz o nowym komputerze albo lodówce, ale nie stać cię na nią, a twoje dochody nie upoważniają cię do zakupienia tego produktu na raty? Nie martw się, na rynku pożyczek szykuje się rewolucja. »

Jak prawidłowo oznaczyć produkt ceną?

Aktualizacja: 18.10.2011

Wywieszki na których znajduje się cena za określony produkt powinny zawierać również niebudzącą wątpliwości informację umożliwiającą identyfikację produktu i ceny. Jest to jednak często zaniedbywane przez sprzedawców. »

Nieuczciwe promocje – jakie uprawnienia mają konsumenci

Aktualizacja: 18.10.2011

Promocje to często gratka dla kupujących. Niekiedy jednak zdarza się, że po dokonaniu zakupu możemy poczuć się oszukani. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy bezbronni. »

Kiedy promocje są nieuczciwe?

Aktualizacja: 18.10.2011

Przed przedsiębiorcami starającymi się przekonać do zakupu za pomocą fikcyjnych przecen, czy też pseudopromocji, konsumenci są chronieni. »

Dlaczego oscypek musi posiadać certyfikat Unii Europejskiej

Aktualizacja: 18.10.2011

Oscypek to typowy produkt regionalny, charakterystyczny dla polskich gór. Wpisanie go na unijną listę produktów chronionych, spowodowało znaczny wzrost sprzedaży, ale również konieczność posiadania certyfikatu Unii Europejskiej. Bacowie narzekają na biurokrację, a na rynku pojawia się coraz więcej towarów bez certyfikatu. W związku z tym kontrolerzy zapowiadają nakładanie kar. »

Jak kupować przez internet

Aktualizacja: 18.10.2011

Często zawieramy umowy przez internet. Na co zwrócić uwagę przed wysłaniem wypełnionego formularza zamówienia? Czy można wycofać się z niesatysfakcjonującej transakcji? Jakie ryzyko wiąże się z nabywaniem rzeczy w sieci? »

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Aktualizacja: 18.10.2011

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu. »

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Aktualizacja: 18.10.2011

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy. »

Brak informacji o prawie odstąpienia narusza prawa konsumenta

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłam zestaw noży kuchennych od akwizytora. Jednak po pewnym czasie uznałam, że są mi one zbędne. Sprzedawca powiedział, że owszem miałam 10 dni na odstąpienie od umowy, jednak termin ten już upłynął. Czy takie postępowanie sprzedawcy jest zgodne z prawem? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna GHMW – Gach, Hulist, Prawdzic Łaszcz – Radcowie Prawni spółka partnerska

Kancelaria świadczy kompleksowe usługi prawne związane z bieżącą obsługą przedsiębiorców (głównie spółek handlowych).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »