| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Sprzedaż towarów > Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu.

Dlatego też kupując na wyprzedażach warto pamiętać o podstawowych zasadach, które uchronią konsumentów przed niepotrzebnymi wydatkami.

Po pierwsze porównaj oferty

Nie zawsze wyprzedaż równa się cenowa okazja. Porównajmy oferty różnych sklepów, zastanówmy się czy rzecz, którą wkładamy do koszyka jest faktycznie nam potrzebna.

Warto krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach – nie wszystkie są okazją. Sprzedawcy stosują liczne zabiegi, które mają na celu zachęcenie konsumentów do zostawienia w kasie swoich pieniędzy. Zdarza się, że podwyżki mają charakter iluzoryczny – wyższe ceny nigdy nie obowiązywały.

Czasami bywa także tak, że właściciele sklepów kuszą gratisami dołączanymi do produktów. W rzeczywistości za taki prezent albo musimy zapłacić albo okazuje się, że zakup towaru bez upominku jest znacznie bardziej opłacalny.

Pamiętaj, że kupując przeceniony towar masz takie same uprawnienia konsumenckiej, jak przy sprzedaży po normalnych cenach.

Zobacz również serwis: Umowa sprzedaży

Zwrot towaru

Pamiętajmy, że nie możemy zwrócić do sklepu towaru, tylko i wyłącznie dlatego, że przestał nam się podobać. Zgodnie z prawem sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy, bądź też wymiany na inny.

Zobacz również serwis: Reklamacje

Nie istnieją natomiast przeszkody, aby sprzedawca mimo braku takiego obowiązku uwzględnił prośbę klienta. W niektórych sklepach (szczególnie tych, którym zależy na przywiązaniu konsumenta do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów.

To, czy w takiej sytuacji konsument będzie miał możliwość wymiany towaru zależy więc wyłącznie od woli sprzedawcy. Jeżeli taka możliwość jest zaoferowana klientom, wtedy też nie będzie problemu. Warto pamiętać o tym zwłaszcza jeżeli zamierzamy wybrać prezent dla kogoś innego.

Zły rozmiar ubrania nie uprawnia klienta do reklamacji towaru jako wadliwy. Zwrot takiego towaru jest możliwy jedynie w sytuacji, gdy regulamin sklepu to dopuszcza.

Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »