| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Sprzedaż towarów

Nieuczciwe promocje – jakie uprawnienia mają konsumenci

Aktualizacja: 18.10.2011

Promocje to często gratka dla kupujących. Niekiedy jednak zdarza się, że po dokonaniu zakupu możemy poczuć się oszukani. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy bezbronni. »

Kiedy promocje są nieuczciwe?

Aktualizacja: 18.10.2011

Przed przedsiębiorcami starającymi się przekonać do zakupu za pomocą fikcyjnych przecen, czy też pseudopromocji, konsumenci są chronieni. »

Dlaczego oscypek musi posiadać certyfikat Unii Europejskiej

Aktualizacja: 18.10.2011

Oscypek to typowy produkt regionalny, charakterystyczny dla polskich gór. Wpisanie go na unijną listę produktów chronionych, spowodowało znaczny wzrost sprzedaży, ale również konieczność posiadania certyfikatu Unii Europejskiej. Bacowie narzekają na biurokrację, a na rynku pojawia się coraz więcej towarów bez certyfikatu. W związku z tym kontrolerzy zapowiadają nakładanie kar. »

Jak kupować przez internet

Aktualizacja: 18.10.2011

Często zawieramy umowy przez internet. Na co zwrócić uwagę przed wysłaniem wypełnionego formularza zamówienia? Czy można wycofać się z niesatysfakcjonującej transakcji? Jakie ryzyko wiąże się z nabywaniem rzeczy w sieci? »

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Aktualizacja: 18.10.2011

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu. »

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Aktualizacja: 18.10.2011

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy. »

Brak informacji o prawie odstąpienia narusza prawa konsumenta

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłam zestaw noży kuchennych od akwizytora. Jednak po pewnym czasie uznałam, że są mi one zbędne. Sprzedawca powiedział, że owszem miałam 10 dni na odstąpienie od umowy, jednak termin ten już upłynął. Czy takie postępowanie sprzedawcy jest zgodne z prawem? »

Żywność sprzedawana luzem też podlega reklamacji

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem na rynku owoce, które sprzedawca reklamował jako bardzo słodkie. W domu okazało się, że są gorzkie i praktycznie bez smaku. Chcąc je zareklamować usłyszałem od sprzedawcy, że nie mogę tego zrobić, bo są to towary sprzedawane luzem. Czy mam prawo reklamować taką żywność? »

Mądry konsument żywności przed szkodą

Aktualizacja: 18.10.2011

Eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sformułowali szereg zaleceń dla nas wszystkich kupujących artykuły spożywcze. Warto zapoznać się z tymi naprawdę praktycznymi, dobrymi radami. »

Uważaj na jakość artykułów spożywczych

Aktualizacja: 18.10.2011

Inspekcja Handlowa stale kontroluje rynek żywności i jakość sprzedawanych w naszych sklepach i supermarketach produktów spożywczych. Niestety w mijającym 2009 roku obniżyła się jakość przetworów mięsnych i mlecznych. Natomiast poprawiła się jakość ryb. Sprawdź w załączonym wykazie (skontrolowano zdecydowaną większość najpopularniejszych produktów), czy Twój ulubiony serek, masło, czy paprykarz trzymają jakość. Warto wiedzieć, czy to czym smarujesz chleb, to w ogóle masło, a nie przypadkiem "miks tłuszczowy". »

Kolorowe włosy - czy to bezpieczne

Aktualizacja: 18.10.2011

Farbujemy włosy lub robimy sobie pasemka czy balejaż. Jeżeli dzięki temu chcemy uzyskać nowy wygląd, możliwe, że dostaniemy więcej niż się spodziewamy. »

Co powinny zawierać etykiety szamponów i kremów

Aktualizacja: 18.10.2011

Zawartość etykiet kosmetyków bardzo często decyduje o tym, czy konsument zakupi dany produkt czy nie. Niestety informacje zawarte na opakowaniu są często nieczytelne dla konsumenta. Mimo że przepisy regulujące te kwestie obowiązują od pewnego czasu, nadal wielu konsumentów nie wie, co one oznaczają. »

Jak mądrze kupować na święta

Aktualizacja: 18.10.2011

Przed świętami często popadamy w szał „zakupowej gorączki”. Wówczas zdarza nam się nie przemyśleć niektórych decyzji albo podejmujemy jej zbyt pochopnie. Dlatego też radzimy na co zwracać uwagę i jak mądrze kupować. »

Co zrobić jeśli otrzymasz niekompletny towar

Aktualizacja: 17.10.2011

Żona kupiła sobie zestaw biżuterii. Po rozpakowaniu w domu zauważyła, że brakuje jednego kolczyka. Złożyła reklamacje, ale sprzedawca nie chce jej uznać. Twierdzi, że miała na to 2 dni, a ona zrobiła to 3 dnia, od momentu zakupu. »

Czy muszę płacić odstępne

Aktualizacja: 17.10.2011

U mnie w domu odbyła się prezentacja eleganckich naczyń kuchennych. Za namową sprzedawcy zakupiłam ten zestaw. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałam, że to nie był najlepszy pomysł i postanowiłam go zwrócić. Sprzedawca zgodził się, ale zapowiedział, że będę musiała zapłacić odstępne. Czy to prawda? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK