| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Sprzedaż towarów

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Aktualizacja: 18.10.2011

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu. »

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Aktualizacja: 18.10.2011

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy. »

Brak informacji o prawie odstąpienia narusza prawa konsumenta

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłam zestaw noży kuchennych od akwizytora. Jednak po pewnym czasie uznałam, że są mi one zbędne. Sprzedawca powiedział, że owszem miałam 10 dni na odstąpienie od umowy, jednak termin ten już upłynął. Czy takie postępowanie sprzedawcy jest zgodne z prawem? »

Żywność sprzedawana luzem też podlega reklamacji

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem na rynku owoce, które sprzedawca reklamował jako bardzo słodkie. W domu okazało się, że są gorzkie i praktycznie bez smaku. Chcąc je zareklamować usłyszałem od sprzedawcy, że nie mogę tego zrobić, bo są to towary sprzedawane luzem. Czy mam prawo reklamować taką żywność? »

Mądry konsument żywności przed szkodą

Aktualizacja: 18.10.2011

Eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sformułowali szereg zaleceń dla nas wszystkich kupujących artykuły spożywcze. Warto zapoznać się z tymi naprawdę praktycznymi, dobrymi radami. »

Uważaj na jakość artykułów spożywczych

Aktualizacja: 18.10.2011

Inspekcja Handlowa stale kontroluje rynek żywności i jakość sprzedawanych w naszych sklepach i supermarketach produktów spożywczych. Niestety w mijającym 2009 roku obniżyła się jakość przetworów mięsnych i mlecznych. Natomiast poprawiła się jakość ryb. Sprawdź w załączonym wykazie (skontrolowano zdecydowaną większość najpopularniejszych produktów), czy Twój ulubiony serek, masło, czy paprykarz trzymają jakość. Warto wiedzieć, czy to czym smarujesz chleb, to w ogóle masło, a nie przypadkiem "miks tłuszczowy". »

Kolorowe włosy - czy to bezpieczne

Aktualizacja: 18.10.2011

Farbujemy włosy lub robimy sobie pasemka czy balejaż. Jeżeli dzięki temu chcemy uzyskać nowy wygląd, możliwe, że dostaniemy więcej niż się spodziewamy. »

Co powinny zawierać etykiety szamponów i kremów

Aktualizacja: 18.10.2011

Zawartość etykiet kosmetyków bardzo często decyduje o tym, czy konsument zakupi dany produkt czy nie. Niestety informacje zawarte na opakowaniu są często nieczytelne dla konsumenta. Mimo że przepisy regulujące te kwestie obowiązują od pewnego czasu, nadal wielu konsumentów nie wie, co one oznaczają. »

Jak mądrze kupować na święta

Aktualizacja: 18.10.2011

Przed świętami często popadamy w szał „zakupowej gorączki”. Wówczas zdarza nam się nie przemyśleć niektórych decyzji albo podejmujemy jej zbyt pochopnie. Dlatego też radzimy na co zwracać uwagę i jak mądrze kupować. »

Co zrobić jeśli otrzymasz niekompletny towar

Aktualizacja: 17.10.2011

Żona kupiła sobie zestaw biżuterii. Po rozpakowaniu w domu zauważyła, że brakuje jednego kolczyka. Złożyła reklamacje, ale sprzedawca nie chce jej uznać. Twierdzi, że miała na to 2 dni, a ona zrobiła to 3 dnia, od momentu zakupu. »

Czy muszę płacić odstępne

Aktualizacja: 17.10.2011

U mnie w domu odbyła się prezentacja eleganckich naczyń kuchennych. Za namową sprzedawcy zakupiłam ten zestaw. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałam, że to nie był najlepszy pomysł i postanowiłam go zwrócić. Sprzedawca zgodził się, ale zapowiedział, że będę musiała zapłacić odstępne. Czy to prawda? »

Zwrot pieniędzy

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam w firmie wysyłkowej zestaw kosmetyków. Po dostarczeniu przesyłki stwierdziłam, że zostałam oszukana i chciałam odstąpić od umowy. Sprzedawca obiecywał, że niezwłocznie zwraca pieniądze, jeżeli klient będzie niezadowolony z towaru. Od 2 miesięcy czekam na zwrot pieniędzy, ale bezskutecznie. Czy mogę zaskarżyć działania tej firmy? »

Czy konieczna jest instrukcja obsługi

Aktualizacja: 17.10.2011

Ostatnio kupiłem robot kuchenny. Niestety nie była do niego dołączona instrukcja obsługi w języku polskim. Czy sprzedawca ma obowiązek przekazać mi taką instrukcję razem z towarem w chwili zakupu? »

Czy można uchylić się od skutków błędu

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłem od dealera samochód i dopłaciłem 1500 zł tytułem zaliczki za przyczepę. Dopiero w domu dostrzegłem w umowie, że samochód jest o 2 lata starszy niż zapewniał sprzedawca, a cena sprzedaży została ustalona na 3 tys. więcej niż się umawialiśmy i w związku z tym czeka mnie jeszcze dopłata. Chciałem rozwiązać umowę, ale prezes spółki oświadczył, że nie może odpowiadać za zaniedbania pracowników, a mnie podadzą do sądu jeśli nie dopłacę. Co robić? »

Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem

Aktualizacja: 17.10.2011

Jakiś czas temu zakupiłem meble. W firmie poinformowano mnie o terminie dostarczenia towaru, miało to nastąpić w ciągu miesiąca. Ponieważ mieszkam w innym mieście niż znajduje się sklep dostarczenia mebli do mojego domu miał dokonać przewoźnik. Niestety to nie nastąpiło. U sprzedawcy dowiedziałem się, że meble zostały wydane firmie przewozowej i on za to już nie odpowiada. Czy to prawda? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Kafliński

Radca prawny. Ekspert w zakresie prawa kapitałowego, funduszy inwestycyjnych oraz prawa korporacyjnego i cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »