| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Umowy > Naruszenia w umowach z biurami podróży

Naruszenia w umowach z biurami podróży

Podpisując umowę z biurem podróży należy dokładnie sprawdzić czy jest ona zgodna z wcześniejszymi uzgodnieniami oraz czy nasze prawa i obowiązki nie są w jakikolwiek sposób naruszone. Zdarza sie bowiem tak, że organizator turystyki ogranicza swoją odpowiedzialność za nienależyte wykonania umowy albo zmienia postanowienia dotyczące ceny i innych kosztów.

Klient, który chce zgłosić reklamację, ma na to jedynie siedem dni od zakończenia imprezy i powinien to zrobić w formie pisemnej.

Inne przykłady klauzul niedozwolonych:

  • biuro ponosi odpowiedzialność za szkody, nie będące szkodami na osobie, w granicach rzeczywistej szkody poniesionej przez Klienta;
  • organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności za wady lub niewykonanie usług podwykonawców, oferowanych na miejscu trwania imprezy (np. wycieczki fakultatywne, wynajem samochodów, itp.). Wyżej wymieniona odpowiedzialność nie powstaje wówczas, jeśli nasz przedstawiciel uczestniczy w organizowaniu tych dodatkowych usług;
  • biuro podróży nie ponosi odpowiedzialności za zmiany godzin lotów lub ich odwołania spowodowane decyzjami przewoźnika oraz innymi przyczynami obiektywnymi;
  • biuro nie ponosi odpowiedzialności za imprezy fakultatywne;
  • organizator nie rekompensuje reklamacji dotyczących hoteli lub przewoźnika, jeżeli przedmiot reklamacji w uznaniu hoteli lub przewoźnika jest bezpodstawny i stanowi normalną praktykę hotelu lub przewoźnika;
  • biuro podróży nie odpowiada za te przedmioty (w tym biżuterię, przedmioty znacznej wartości),których posiadanie nie jest uzasadnione celem wycieczki;
  • organizator wyłącza swoją odpowiedzialność z przyczyn związanych ze zgodnością świadczeń z ofertą w przypadku ofert specjalnych (Last minute);
  • oferty specjalne oraz ofert z ostatniej chwili (last minute) nie podlegają reklamacji, ze względu na swój specyficzny charakter oraz na możliwość występowania zmiennych warunków realizacji świadczeń.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

iBHP Sp. z o.o.

ekspert z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »