| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Zwrot i wymiana > Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów

Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów

W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów.

Liczy się data otrzymania zakupu, a nie dzień płatności.

Poza sklepami internetowymi, do tej kategorii przypisuje się także dokonanie zakupu na pokazie produktu (ważne jest, żeby pokaz nie odbywał się w siedzibie firmy). W ostatnich kilku latach ta forma zyskuje sporą popularność, w głównej mierze poprzez pokazy w salach hotelowych.

Zwrot prezentów zakupionych przed świętami

Należy pamiętać, że towary zakupione do 24 grudnia 2014 roku podlegają wcześniejszemu reżimowi prawnemu, czyli kodeksowi cywilnemu, ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, także ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. To może wprowadzić spore zamieszanie na rynku konsumenckim, bowiem minimum do 2016 r. obowiązywać będą dwa reżimy prawne. Zważając na dużą liczbę sklepów internetowych, których jest w Polsce kilkanaście tysięcy, musimy pamiętać, że nie każdy z nich ma na tyle wysokie zaplecze finansowe, żeby sprawnie poradzić sobie ze zmianami. Co gorsza, nowa regulacja prawna wchodzi w życie w gorącym okresie, dlatego wielu klientów może zdecydować się na zakup świątecznych prezentów w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »