| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Zwrot i wymiana > Czy mogę zwrócić prezent?

Czy mogę zwrócić prezent?

Chciałam zrobić rodzinie niespodziankę - zamówić wizytę Mikołaja z tradycyjnym workiem prezentów. Usługa jest dosyć droga, więc przygotowałam drobne, tanie prezenty, które Mikołaj mógłby wręczyć wszystkim domownikom. Niestety, w firmie zajmującej się wynajmem Mikołajów poinformowano mnie, że usługa przewidziana jest w tzw. pakiecie. Muszę zapłacić pewną kwotę na prezenty, a potem wybrać z katalogu rzeczy, które Mikołaj wręczy domownikom. Proponowane prezenty są drogie i zupełnie nieprzydatne. Czy mogłabym gdzieś złożyć reklamację, aby móc nie kupować tych prezentów?

Nie. Jeżeli firma przewiduje możliwość wykupienia usługi, w ramach której Mikołaj przynosi prezenty przygotowane przez tę firmę, to klient ma możliwość jedynie nie zamawiać takiej usługi.

Zobacz również: Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Nie ma podstaw do złożenia reklamacji, ponieważ proponowany pakiet nie oznacza wcale, że usługa została wykonana nienależycie. Natomiast konsument mógłby złożyć reklamacje wówczas, gdyby na przykład Mikołaj nie dostarczył zamówionych prezentów.

Podstawa prawna:

ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Zobacz serwis: Konsument - usługi

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »