| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy karne > Prawo karne > Policja > Postępowanie sprawdzające kandydata do służby w policji

Postępowanie sprawdzające kandydata do służby w policji

Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji, w celu rozpoczęcia rekrutacji, muszą złożyć określone dokumenty, które podlegają weryfikacji w toku postępowania kwalifikacyjnego.

Komplet wymaganych dokumentów składanych przez kandydatów powinien zawierać:

- podanie o przyjęcie do służby
- wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby
- własnoręcznie napisany życiorys
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy (tylko kandydaci będący wcześniej w stosunku pracy)

Dokumenty należy złożyć do komórek do spraw doboru, znajdujących się w każdej komendzie wojewódzkiej (stołecznej) policji. Tam dokonana zostanie wstępna ocena ich zgodności z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu oraz prawdziwości informacji zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby.

W ramach procedury rekrutacyjnej dokonywane jest również postępowanie sprawdzające, mające przede wszystkim na celu ustalenie czy osoba sprawdzana daje rękojmie zachowania tajemnicy i może uzyskać dostęp do informacji niejawnych. Rozpoczyna je złożenie wypełnionej ankiety bezpieczeństwa osobowego. Prowadzone jest przez wyspecjalizowane komórki ds. ochrony informacji niejawnych i nie powinno trwać dłużej niż 2 miesiące. 

Zobacz również serwis: Policja

Postępowanie sprawdzające kończy się wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa lub jego odmową. Poświadczenie to wydawane jest na okres od 5 do 10 lat, w zależności od rodzaju informacji do których dana osoba będzie miała dostęp. Nieuzyskanie takiego dostępu oznacza zakończenie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydata. Jednocześnie w każdym czasie, przełożony może przerwać postępowanie, jeżeli uzna, że istnieją okoliczności dyskwalifikujące kandydata do służby w Policji (np. ustalenie, że był karany).

Zobacz również serwis: Sprawy karne

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dokumenty należy złożyć do komórek do spraw doboru, znajdujących się w każdej komendzie wojewódzkiej policji.
Dokumenty należy złożyć do komórek do spraw doboru, znajdujących się w każdej komendzie wojewódzkiej policji.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »