| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Jeżeli operator telekomunikacyjny nie wykonał usługi albo wykonał ją w sposób nienależyty, to można złożyć do niego reklamacje. Pismo reklamacyjne może być złożone zarówno pisemnie, ustnie do protokołu, jak i telefonicznie do biura obsługi klienta albo w formie elektronicznej.

Konsumentowi przysługuje prawo składania reklamacji do operatora w kilku przypadkach:

  • operator nieprawidłowo obliczył należność za usługę telekomunikacyjną.

Jeżeli konsument decyduje się na złożenie reklamacji w formie pisemnej to należy pamiętać o niezbędnych elementach, które pismo powinno zawierać.

W reklamacji powinno zamieścić się dane dotyczące:

  • imienia i nazwiska oraz adres zamieszkania użytkownika,
  • określenia przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,
  • wskazania okoliczności, ze względu na które konsument składa reklamacje,
  • numeru przydzielonego reklamującemu, którego dotyczy reklamacja, numeru ewidencyjnego nadanego rpzez operatora lub adres miejsca zakończenia sieci,
  • datę zawarcia umowy oraz termin rozpoczęcia usługi, jeśli reklamacja dotyczy niedotrzymania tego terminu,
  • wysokości odszkodowania, w przypadku gdy konsument żąda ich wypłaty,
  • numer konta bankowego lub adres, gdzie ma być wypłacone odszkodowanie albo wniosek o zaliczenie tych należności na poczet przyszłych płatności,
  • podpis reklamującego.

Jeżeli pismo reklamacyjne będzie zawierało jakieś braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować konsumenta o konieczności jej uzupełnienia. Reklamujący ma 7 dni na uzupełnienie braków. Jeżeli tego nie uczyni w tym terminie, operator telekomunikacyjny nie musi rozpatrywać pisma.

ZOBACZ PRZYKŁAD

Reklamacja przez telefon

Konsument może również złożyć reklamacje w innej formie. Dopuszczalne jest złożenie reklamacji telefonicznie, ustnie do protokołu w Biurze Obsługi Klienta albo za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną.

Osoba, która złożyła reklamacje do operatora powinna otrzymać potwierdzenie jej przyjęcia przez dostawcę usług w terminie 14 dni od momentu złożenia pisma. Chyba, że przedsiębiorca w tym czasie udzieli odpowiedzi na reklamacje.

Zobacz również: Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Reklamacje należy złożyć w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego.

W dniu 23 lipca nastąpiła przerwa w świadczeniu. Konsument nie mógł wykonywać żadnych telefonów, nikt nie mógł się też do niego dodzwonić. Kiedy można złożyć reklamacje?                                                                                                                                                       Jeżeli okres rozliczeniowy przypada na 31 lipiec, to reklamacje należy złożyć ciągu 12 miesięcy licząc od ostatniego dnia lipca.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeżeli pismo reklamacyjne zawiera braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować o konieczności jego uzupełnienia w terminie 7 dni.
Jeżeli pismo reklamacyjne zawiera braki, to operator albo osoba upoważniona do przyjmowania reklamacji zobowiązana jest poinformować o konieczności jego uzupełnienia w terminie 7 dni.


E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stobiecka

Radca prawny, Partner zarządzający kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »