| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Reklamacja obuwia > Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Podstawą roszczeń konsumenta w przypadku reklamacji do sprzedawcy jest niezgodność towaru z umową. Wbrew pozorom niezgodność taka nie zachodzi tylko w przypadku wystąpienia wady towaru, lecz również w innych przypadkach. Aby zatem udanie zareklamować obuwie należy najpierw dowiedzieć się, czym taka niezgodność jest.

Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności jest zakreślona dość szeroko i rozciąga się również na sytuacje, kiedy to produkt nie spełnia uzasadnionych oczekiwań konsumenta, wynikających z zapewnień sprzedawcy, jak również z oznakowania produktu oraz jego reklamy. Oprócz tego reklamowany może być towar, który nie nadaje się do celu, w którym był kupiony.

Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej niezgodny z umową jest towar, który:

  • nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany;
  • jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju;
  • jeżeli nie odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub nie ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru;
  • nie nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru, towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela, w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

Zobacz również: Reklamacja obuwia – cz. 1

Oznacza to, że reklamacja zakupionego przez konsumenta obuwia nie musi wyłącznie opierać się na stwierdzonych wadach produktu. W wielu wypadkach reklamacja może być uzasadniona także wtedy, gdy produkt nie posiada wad.

Już sam obrazek na opakowaniu butów, sugerujący iż służą one do użytku zimowego, może powodować powstanie odpowiedzialności w sytuacji, gdy zaczną one przemakać. W takiej sytuacji konsument powinien podnieść zarzut, iż kupując buty zasugerował się reklamą, która pozwoliła mu przypuszczać, iż są one odporne na zimowe warunki.

Zobacz również serwis: Reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Owczarek

ekspert w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »