| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Reklamacja obuwia > Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.

Uprawnienia reklamacyjne klienta są opisane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Co istotne w przypadku niezgodności towaru z umową brak jest możliwości natychmiastowego odstąpienia od umowy. Najpierw koniecznym krokiem jest zgłoszenie reklamacji oraz wskazanie jednego z dwóch żądań, które w takiej sytuacji przysługują konsumentowi.

Zobacz: Co napisać w reklamacji obuwia?

Kupujący do wyboru ma dwie opcje: żądać naprawy obuwia albo wymiany na nową parę. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy wyraźnie wskazać, które z uprawnień wybieramy. Jest to istotne, gdyż taka deklaracja konsumenta jest wiążąca dla sprzedawcy.

Jeżeli sprzedawca zamiast wymiany dokona naprawy reklamowanego obuwia, wtedy też nie uznaje się, iż nie uczynił zadość żądaniu klienta.

Zobacz również: Reklamacja obuwia – cz. 2

Rozpatrzenie reklamacji

Bardzo istotne jest również, by konsument zadbał przy składaniu reklamacji o potwierdzenie terminu w którym tego dokonał. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy sprzedawca, który otrzyma zgłoszenie reklamacyjne od konsumenta musi ustosunkować się do tego żądania w terminie 14 dni.

Pamiętaj, by oddając obuwie do reklamacji uzyskać stosowne potwierdzenie tego faktu od sprzedawcy.

Jeżeli w 14 dni od zgłoszenia sprzedawca nie ustosunkował się do roszczenia reklamacyjnego, wtedy tez uznaje się je za uzasadnione. Tym samym z mocy ustawy reklamacja musi być uwzględniona.

POBIERZ: Wzór zgłoszenia reklamacyjnego

Odmowa uznania reklamacji

Zgodnie z przepisami o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca może odmówić wymiany towaru na nowy lub jego nieodpłatnej naprawy, jeżeli jest to niemożliwe, albo wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami. W każdym przypadku musi to jednak wykazać.

Odstąpienie od umowy

W sytuacji, gdy sprzedawca poinformował nas, że naprawa lub wymiana towaru jest niemożliwa uzyskujemy prawo do odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. To drugie uprawnienie powinno nastąpić w stosownym rozmiarze do niezgodności towaru z umową. W takiej sytuacji należy więc ocenić, jaki wpływ ma ona na wartość produktu.

Wybór pomiędzy odstąpieniem, a obniżeniem ceny należy do konsumenta. Przy tym klient nie może skorzystać z prawa do odstąpienia, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krystian Marczak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »