| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Reklamacja obuwia > Vademecum: Reklamacja obuwia

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Kiedy reklamować?

Reklamacja to jedno z tych uprawnień, które przysługuje każdemu konsumentowi. Sprzedawca nie może go przy tym wyłączyć, czy chociażby ograniczyć. W jakich jednak sytuacjach powinniśmy reklamować produkt?  Przez jaki czas od zakupu mamy możliwość skorzystania z naszych uprawnień? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz tutaj:

Zobacz: Reklamacja butów – cz. 1

Zobacz: Reklamacja butów – cz. 2: podstawa reklamacji

Niezależnie od tego ile trwają uprawnienia liczy się również czas jaki minął od zakupu do zgłoszenia reklamacji. Dlaczego osoba, która zauważy reklamację w ciągu 6 miesięcy ma łatwiej?

Zobacz: Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Jak reklamować?

Aby móc w pełni korzystać z naszych praw powinniśmy być ich w pełni świadomi. Czy wiesz, że na podstawie ustawy konsument może wybrać pomiędzy roszczeniem bezpłatnej naprawy a bezpłatną wymianą? Przy tym wybór należy do konsumenta a sprzedawca musi jego decyzję uszanować.  Dowiedz się jak wygląda procedura reklamacyjna:

Zobacz: Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Niezależnie od wszystkie reklamację najlepiej sporządzić w formie pisemnej. Jak jednak tego dokonać? Czy są jakieś elementy, które koniecznie powinny znaleźć się w takim piśmie? Dlaczego pismo warto wydrukować w dwóch egzemplarzach i na obu poprosić o zaznaczenie daty wpływu? Czytaj tutaj:

Zobacz: Co napisać w reklamacji butów?

Inną kwestią, która bardzo często wypływa przy reklamacji jest paragon. Czy sprzedawca rzeczywiście ma prawo domagać się przedstawienia paragonu? Jaką rolę pełni paragon?

Zobacz: Reklamacja butów bez paragonu

Zobacz: Gdy reklamacja butów się przedłuża

Buty z przeceny

Lato to czas wyprzedaży. Czy buty kupowane w takiej sytuacji można reklamować na tych samych zasadach,  co buty kupione za normalną cenę? Czy sprzedawcy mają prawo zastrzegać, iż reklamacji przecenionego towaru nie uwzględniają?

Osobną kwestią jest z kolei wymiana butów na inny model. Często zdarza się tak, że sprzedawca nie ma już na składzie modelu butów, które kupiliśmy i oferuje nam wybór innego modelu. Co zrobić, jeżeli żadne inne buty nam nie odpowiadają? Czy sprzedawca może zmusić nas do wyboru innego obuwia?

Zobacz: Buty z przeceny – czy można je reklamować?

Zobacz: Wymiana butów na inny model

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Wydawnictwo GASKOR

Profesjonalne publikacje z zakresu prawa i biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »