| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Terminy > Jaki jest czas naprawy

Jaki jest czas naprawy

Jeżeli reklamujemy rzecz u sprzedawcy bardzo często zastanawiamy się jak długo będziemy musieli czekać na jego naprawę bądź wymianę. Problemtyczna jest również kwestia dotycząca uznania samego żądania reklamacyjnego, ale nie wykonywania go. Zobacz czy istnieją ustawowe terminy.

Przepisy nie wskazują jednoznacznie jaki powinien być czas przewidziany na naprawę bądź wymianę towaru niezgodnego z umową. Ustawa przewiduje natomiast, że jeżeli naprawa (wymian jednego elementu z całego kompletu mebli będzie uznana jako naprawa całego towaru) nie jest możliwa do zrealizowania w odpowiednim czasie, to można zażądać od sprzedawcy obniżenia ceny. Natomiast jeżeli wady byłyby istotne można nawet odstąpić od umowy.

Za termin odpowiedni należy uznać czas, w którym realnie rzecz biorąc możliwe jest dokonanie konkretnych czynności. W tym przypadku można stwierdzić, że wystarczający byłby termin kilkudniowy.

Podstawa prawna:

art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. z.).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Odpowiedni termin to taki, w którym realnie rzecz biorąc możliwe jest dokonanie naprawy.
Odpowiedni termin to taki, w którym realnie rzecz biorąc możliwe jest dokonanie naprawy.

Personel i Zarządzanie 2/201742.90 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Mazurkiewicz

Partner – Senior Executive Search Consultant HRK S.A. /IRC Global Executive Search Partners posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, m.in. w branży finansowej i branży doradztwa personalnego. W latach 1998-2004 pracował dla szwajcarskich firm ubezpieczeniowych, m.in. na stanowiskach dyrektora regionalnego oraz dyrektora ds. rozwoju i szkoleń. Jako dyrektor departamentu szkoleń w dużej międzynarodowej organizacji stworzył i rozwinął system szkoleń dla kilku tysięcy przedstawicieli handlowych. Certyfikowany trener Insights Discovery. W swojej pracy zawodowej przeprowadził ponad 150 warsztatów z zakresu komunikacji, zarządzania, negocjacji i technik sprzedaży. W 2006 roku został partnerem zarządzającym HRK Financial Markets w HRK S.A. gdzie stworzył od podstaw zespół specjalizujący się w projektach rekrutacyjnych skierowanych do instytucji finansowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku kapitałowego, od tego czasu miał okazję pracować dla ponad 120 klientów. Obecnie w HRK pozyskuje kandydatów na wysokie stanowiska dla wielu renomowanych instytucji finansowych i korporacji międzynarodowych oraz koordynuje realizację procesów rekrutacyjnych na stanowiska menedżerskie i eksperckie w obszarach: Banking & Insurance, Leasing & Financial Services, Legal & Profesional Services, FINANCE, SSC, BPO, HR, FMCG, RETAIL. Odpowiada za relacje z międzynarodową siecią IRC Global Executive Search Partners, nadzoruje Marketing, PR i innowacje.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »