| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Żądania konsumenta

Kiedy sprzedawca odmówi naprawy lub wymiany towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Dokonałem reklamacji towaru, który kupiłem w sklepie i zażądałem naprawy. Niestety sprzedawca powiedział mi, że naprawa nie jest możliwa. Co w takiej sytuacji mam zrobić? »

Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Aktualizacja: 14.07.2011

Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny. »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

Aktualizacja: 14.07.2011

„Nasz sklep nie ma obowiązku przyjęcia reklamacji. Proszę udać się do producenta”. Bardzo często konsumenci mogą usłyszeć takie słowa z ust sprzedawcy. A jak jest naprawdę? »

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Aktualizacja: 14.07.2011

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić? »

Czy oświadczenie o odstąpieniu można wysłać faksem?

Aktualizacja: 14.07.2011

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone faksem. Dotyczy to jednak tych umów, dla których ustawa nie wymaga szczególnej formy. »

Czy nieuczciwa reklama może być podstawą reklamacji

Aktualizacja: 14.07.2011

Nieposiadanie przez produkt właściwości, o których producent zapewnia w reklamie może być podstawą odpowiedzialności sprzedawcy. »

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Aktualizacja: 14.07.2011

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację? »

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny? »

Kiedy kupujący musi udowodnić odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności poprzez stwierdzenie, że wada powstała z winy konsumenta. W postępowaniu sądowym będą musieli jednak swoje twierdzenia udowodnić. »

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota? »

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

Aktualizacja: 14.07.2011

Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom. »

Czego można żądać od sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności. »

Produkt zastępczy

Aktualizacja: 14.07.2011

Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo. »

Prawo do reklamacji w przypadku zakupu od osoby fizycznej

Aktualizacja: 16.03.2011

Bardzo często kupujemy za pośrednictwem internetu. Zawsze należy sprawdzić czy nasz kontrahent prowadzi działalność gospdarczą czy nie. Od tego zależy jakie roszczenia możemy do niego skierować. »

Czy można reklamować wyroby srebrne

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wieczorek

Szkoleniowiec, właściciel firmy doradczej, specjalista ds. rachunkowości. Audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg Normy ISO 9001-2008. Praktyk kontroli z doświadczeniem od 2002 r. Niezależny ekspert w zakresie organizacji rachunkowości zgodnej ze standardami i kontroli z uwzględnieniem aspektów prawnych i merytorycznych, chętnie podejmujący trudne tematy. Autor wielu publikacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK