| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji

Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji


Chciałem zareklamować sprzęt, który kupiłem na przecenie w sklepie elektronicznym. Sprzedawca poinformował mnie, że kupowanie sprzętu w promocji oznacza, iż nie można domagać się później nieodpłatnej naprawy towaru. Co w tej kwestii mogę zrobić?

Postępowanie sprzedawcy jest niezgodne z prawem i narusza prawa konsumenta. Kupujący ma możliwość zareklamować towar, jeżeli jest on niezgodny z umową. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nakłada na sprzedawcę odpowiedzialność z tego tytułu i daje konsumentowi prawo do występowania z określonymi żądaniami. Dotyczy to także sprzedaży w promocji.

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

Jeżeli towar jest niezgodny z umową (np. działa wadliwie) wtedy konsument może zażądać nieodpłatnej naprawy lub też wymiany na nowy towar. W sytuacji, gdy spełnienie przez sprzedawcę tych żądań nie jest możliwe lub wymaga nadmiernych kosztów, kupujący może od umowy odstąpić lub domagać się obniżenia ceny.

Sprzedawca nie będzie odpowiadał za wady towaru, czy też jego niezgodność z umową jeżeli kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub powinien był wiedzieć. W konkretnym przypadku decydujące znaczenie ma, czy kupując towar po promocyjnej cenie konsument miał wiedzę, że jest on wadliwy.

Jeżeli sprzedający dokonał obniżki ceny właśnie z tego powodu oraz poinformował kupującego o tym fakcie, wtedy nie ma możliwości domagania się nieodpłatnej naprawy.

Informacja sprzedawcy na temat wad sprzedawanego sprzętu musi być jednak konkretna. Jeżeli chce się on zwolnić z odpowiedzialności musi dokładnie wskazać kupującemu wady towaru. Nie ma możliwości, by ograniczało się to jedynie do przedstawienia do podpisu klientowi oświadczenia, iż wie on o wszelkich niezgodnościach towaru z umową.

Zobacz również: Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rodzewicz Kudlicki & Rodzewicz

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »