| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Źle wykonana usługa

Źle wykonana usługa

Montaż mebli kuchennych, położenie płytek, wymiana okien czy drzwi, prace remontowe mogą stać się pasmem kłopotów i rozczarowań. Nawet jeśli wybierzemy bardzo dobrą ekipę fachowców, to wady w montażu albo usterki techniczne mogą nas nie ominąć. W takiej sytuacji trzeba wiedzieć jakie prawa nam przysługują.

Jeżeli wynajmiemy fachowców do wykonania usług remontowych w mieszkaniu, położenia glazury w kuchni albo zamontowania kuchni robionej na wymiar to zawieramy umowę o dzieło. Jej celem jest osiągnięcie rezultatu. Czasem umowa może być wykonana w sposób niewłaściwy i okno, które miało być na wymienione nagle przestało się swobodnie otwierać. W takiej sytuacji mamy do czynienia z wadami dzieła i możemy na nie składać reklamacje.

Nasze żądania

Jeżeli dzieło ma wady, to konsument może żądać ich usunięcia. Powinien w tym celu wyznaczyć swojemu wykonawcy odpowiedni termin. Jeżeli wskazany przez zamawiającego termin bezskutecznie upłynie, to można nie odebrać naprawy.

Zobacz również: Czy można domagać się odszkodowania za źle wykonaną usługę

Wykonawca może odmówić wykonania naprawy, jeżeli związana byłby ona z nadmiernymi kosztami.

Oddano zegarek do naprawy. Po odebraniu go od zegarmistrza konsument zauważył, że zegarek co prawda działa, ale z opóźnieniem. Co w tej chwili może zrobić konsument?

Konsument ma prawo złożyć reklamacje do zegarmistrza z żądaniem naprawy zegarka w terminie np. 3 dni.

W niektórych przypadkach dokonanie naprawy nie jest jednak możliwe albo wykonawca nie jest w stanie wykonać ich w odpowiednim terminie. Wtedy konsument może żądać obniżenia ceny.

Krawcowa uszyła sukienkę według projekty klientki. Kiedy konsumentka ja odebrała zauważyła, że kieszenie na sukience znajdują się w innym miejscu niż to ustalono. Materiał jest bardzo delikatny i odprucie kieszeń spowodowałoby dziury w materiale. Poza tym konsumentka uważa, że kieszenie znajdują się teraz w niezbyt wygodnym miejscu i trochę szpecą wygląd ubrania.

Konsumentka może zażądać od krawcowej obniżenia ceny za usługę, jaką wykonała. Należy w tym celu dokładnie określić proporcjonalnie wartość upustu do charakteru wady. Na przykład zażądać 30% obniżki.

Zobacz również: Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Jeżeli oprócz tych przyczyn istnieje jeszcze istotność wad, czyli usterka, która w znaczący sposób uniemożliwia korzystanie z rzeczy, to można odstąpić od umowy.

Punkt naprawy sprzętu RTV miał naprawić telefon komórkowy. Po odbiorze konsument zauważył, że telefon nadal nie działa więc złożył reklamacje. Przy następnym odbiorze mimo zapewnień wykonawcy okazało się, ze z telefonu nadal nie można w prawidłowy sposób korzystać. Cz w tej sytuacji konsument nadal jest skazany na bezskuteczną naprawę.

Nie. W przypadku gdy wad nie da się usunąć i jeżeli telefonu w ogóle nie można użytkować, tzn. wady są istotne, to można odstąpić od umowy. Konsument ma prawo zażądać zwrotu pieniędzy zapłaconych za tę usługę.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »