| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji.

Wybierając wycieczkę turystyczną zazwyczaj kierujemy się zapewnieniami biura podróży oraz pięknymi folderami. Niestety najpierw musimy zapłacić, żeby przekonać się jak jest naprawdę. Dopiero na miejscu okazuje się, że zostaliśmy oszukani. Musimy wtedy wiedzieć jakie uprawnienia nam przysługują.

Zobacz również: Jak sprawdzić biuro podróży

Przedsiębiorca, który organizuje imprezę turystyczną jest zobowiązany do podania konsumentowi wszelkich niezbędnych informacji o warunkach umowy. To samo dotyczy informacji zamieszczonych w folderach, broszurach i katalogach.

O czym konsument musi wiedzieć przez podpisaniem umowy:

  • powinien znać cenę imprezy turystycznej lub usługi turystycznej albo sposób jej ustalenia;
  • miejsce pobytu lub trasę imprezy;
  • rodzaj, klasę, kategorię lub charakterystykę środka transportu;
  • położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu;
  • ilość i rodzaj posiłków;
  • program zwiedzania i atrakcji turystycznych;
  • kwotę lub procentowy udział zaliczki w cenie imprezy turystycznej lub usługi turystycznej oraz termin zapłaty całej ceny;
  • termin powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej lub usługi turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, jeżeli realizacja usług jest uzależniona od liczby zgłoszeń;
  • podstawy prawne umowy i konsekwencje prawne wynikające z umowy;
  • ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Osoba posiadając te wszystkie informacje jest w stanie świadomie podjąć decyzje o zawarciu umowy. Szczegółowe dane np. dotyczące programu wycieczki zamieszcza się w umowie podpisanej przez obie strony. Jednak czasami zdarza się tak, że po przybyciu na miejsce wykupionej przez nas wycieczki zauważamy pewne braki albo zmiany, o których nie wiedzieliśmy.

Odszkodowanie

Jeżeli zostaliśmy zakwaterowani w hotelu o niższym standardzie, brak jest basenu albo nie ma takich wymiarów o jakich zostaliśmy zapewnieni np. jest tylko brodzik, posiłki są zimne lub nie w tych godzinach co powinny czyli nie są spełnione warunki umowy, które skłoniły nas do wyboru tej a nie innej oferty, powinniśmy zawiadomić o tym wykonawcę/organizatora o nieprawidłowościach. Sposób i czas w jaki można to zrobić powinien być określony w umowie. Jest to bowiem podstawa by dochodzić odszkodowania.

Zobacz również: Tabela odszkodowań za wycieczkę

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Organizator turystyki odpowiada za każde niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi turystycznej.
Organizator turystyki odpowiada za każde niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi turystycznej.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelarie Radców Prawnych Cyran Polak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »