| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Produkt zastępczy

Produkt zastępczy

Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo.

W przypadku, gdy towar okazał się niezgodny z umową, a sprzedawca podjął się jego naprawienia, to obowiązkiem jego jest doprowadzenie reklamowanego produktu do stanu sprzed powstania wady. Naprawiona przez sprzedawcę rzecz powinna być w pełni sprawna i możliwa do użytkowania. Powinno to nastąpić w odpowiednim terminie, to znaczy adekwatnym do rozmiarów usterki. Przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nie wskazują natomiast na obowiązek wydania przez sprzedawcę towaru zastępczego w przypadku naprawy.

Inaczej sytuacja może wyglądać, jeżeli reklamujemy jakiś towar z tytułu gwarancji. Wówczas zaoferowanie konsumentowi produktu zastępczego jest częstą praktyką stosowaną przez serwisy. Należy jednak podkreślić, że takie uprawnieni konsumenta powinno wynikać z dokumentu gwarancyjnego. Podstawy do żądania wydania towaru zastępczego na okres naprawy reklamowanego produktu muszą znajdować się w gwarancji. Jeżeli takie zapisy znajdują się w niej, to mamy pełne prawo do wysunięcia przedmiotowego żądania.

Zobacz również: Czego można żądać od sprzedawcy

Podstawa prawna:

art. 8 i art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Justyna Godlewska

Prawnik, aplikantka radcowska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »