| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Skarga z tytułu opóźnionego doręczenia listu zwykłego

Skarga z tytułu opóźnionego doręczenia listu zwykłego

Miesiąc temu wysłałem mojej kuzynce list z życzeniami urodzinowymi. Z tego co wiem, do tej pory nie dotarły one do niej. Czy mogę takiej sytuacji złożyć reklamacje do Poczty? Jaki jest termin na doręczenia listu zwykłego?

Operator publiczny, czyli Poczta Polska powinien doręczać listy w ramach powszechnej usługi pocztowej:

  • nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej priorytetowej;
  • nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej zwykłej.

W przypadku doręczenia przesyłki listowej zwykłej w terminie późniejszym niż określony wyżej, adresat lub nadawca ma prawo złożyć skargę z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.

Zobacz również: Doręczenia w postępowaniu cywilnym

Skargę składa się:

1. nie wcześniej niż:

  • 5 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej priorytetowej,
  • 7 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku innych przesyłek listowych,

2. nie później niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki listowej.

Skargę można złożyć w każdej placówce Poczty Polskiej. Powinna być ona sporządzona w formie pisemnej, ustnej do protokołu, elektronicznej bądź w innej, która ujawnia wolę skarżącego w sposób dostateczny.

Placówka operatora publicznego, do której została złożona skarga, przekazuje ją niezwłocznie do jednostki organizacyjnej właściwej do rozpatrzenia skargi. Ta z kolei, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania skargi, udziela na nią odpowiedzi na piśmie.

Zobacz również: Jak reklamować powszechne usługi pocztowe?

Skarga powinna zawierać:

  • imię i nazwisko albo nazwę skarżącego oraz jego adres;
  • określenie rodzaju przesyłki listowej, której dotyczy;
  • uzasadnienie skargi;
  • datę oraz podpis skarżącego.

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r., nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Inwestycje w Kurortach

Serwis nieruchomościowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »