| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny?

Niezgodność towaru z umową plus zachowanie terminów

Składając reklamacje konsument powinien powołać się na niezgodność zakupionego towaru z umową, która powoduje, iż rzecz nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używana, lub nie posiada właściwości, jakie powinny ją cechować.

Warto dodać, iż nasza reklamacja zostanie rozpatrzona, gdy zgłosimy ją przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową. Jeżeli tego terminu nie zachowamy tracimy możliwość ubiegania się o naprawę lub wymianę wadliwego towaru, który zakupiliśmy.

Zobacz również: Czy konsument musi udowodnić niezgodność towaru z umową

Czego możemy żądać

W reklamacji można żądać naprawienia rzeczy, wymiany jej na nową, obniżenia ceny towaru lub zwrotu pieniędzy. Jednak zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w pierwszej kolejności konsument może domagać się nieodpłatnej naprawy towaru lub wymiany go na nowy.

Obniżenie ceny towaru lub zwrot pieniędzy - czyli odstąpienie od umowy, możliwe są dopiero wówczas, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo wymagają nadmiernych kosztów. Zwrot pieniędzy lub obniżenie ceny są dopuszczalne również wówczas, gdy sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie.

Zobacz również: Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W pierwszej kolejności możemy domagać się naprawy lub wymiany towaru.
W pierwszej kolejności możemy domagać się naprawy lub wymiany towaru.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Lech

prawnik, aplikant rzecznikowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »