28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych. Jakie obowiązują teraz zasady? De facto nie można już kupować opinii, co nie ukrywajmy zdarzało się nagminnie. Trzeba będzie też szczegółowo informować o cenach produktów objętych promocją. Za łamanie zasad grożą surowe kary: 2 miliony złotych albo 10% dochodów. Prawo obowiązuje zgodnie z przepisami unijnymi ale w Polsce na razie nie ma instytucji, która może jego stosowanie kontrolować i nakładać kary. W naszym kraju nie dostosowano bowiem prawodawstwa. Nowe przepisy analizuje mec. Robert Szczepanek z kancelarii prawnej Causa Finita.
Parlament Europejski na czas wakacji wstrzymał pracę nad "ACTA 2", czyli najnowszą dyrektywą dotyczącą praw autorskich. Wspomniana dyrektywa wzbudziła silny sprzeciw wiele wśród internautów, którzy obawiają się, że Unia Europejska chce ich pozbawić jednego z najsłodszych owoców współczesnego internetu, czyli memów. Strach wzbudza także tzw. podatek od linków. MKiDN uspokaja: nie ma się czego obawiać, a zmiany nie są jeszcze przesądzone.